Full version: Ja flyttar snart :/
de-jonge
Ah....
Vi har haft problem med tvetjärtar hela sommaren.. MASSOR!!!
Anticimex har varit här, men eftersom vi har djur lär vi vara försiktiga...

Dom är alltså överallt.
Soffan-kläder-hundburarna-toalett.... överallt.. Satt på papperet på en snickers jag åt.. jag såg den när jag tog sista tuggan sick.gif
Men vi har aldrig hittat nån i sovrummet (både ja å frun har vell inte "vågat" leta efter dom i sovrummet heller)
Men igår kröp det en i sängen... På min sida *GaaaaH*

Ger upp å flyttar snart blink.gif

Vidriga, vidriga små kryp!!!!!
Å hösten e inte här än..... :s
Tosan
Usch vad jobbigt!
Kan ni inte ackordera ut djuren under några veckor så ni får sanera ordentligt? Så där kan ni ju inte ha det, eller så får ni hoppas på en hård vinter så alla fryser ihjäl. Men då torde det väl va såna där eländes kryp som lägger ägg på listiga ställen så de klarar sig till våren och kommer tbx thumbdown.gif
Snöflinga
Fy, det där lät mardrömslikt fear.gif Förstår att ni vill flytta ... annars är nog enda sättet , det som Tosan föreslår. Mina små äckel håller mest till i brevlåda och försöker skrämma livet ur mej när jag vecklar upp tidningen till frukost -fear-.gif Fick tipset att strö vitpeppar i lådan och det har faktiskt hjälpt yes.gif Men till en lägenhet behövs det säkert flera kilo ... dessutom nyser man av det smile.gif Men lycka till ....
Björken
Ni har ingen möjlighet att kolla upp var de kommer in? Om man kan ta reda på det så lägg ut vitlöksklyftor där, de avskyr vitlök.
Floppy
Förstår hur det känns...det riktigt kryper på mig nu när jag har läst din tråd...vi hade det likadant för ett par år sedan när vi bodde i en lägenhet inne i stan...och vi var hundvakt varanan vecka till en Briard...(stor hund med lååång päls) och han hade en förmåga att dra med sig de små äcklena upp i sängen och i soffan när vi inte var hemma...
men vi hade honom bara varanan vecka så vi fick be anticimex komma när vi inte hade hunden hos oss...

Hoppas att ni har någon som kan ta hand om djuren i nån vecka så ni blir av med otäckingarna...håller tummarna...
Leia
Som tur är har vi inga inne, men det måste vara ett riktigt tvestjärt år för jag har alldrig stött på så många som jag gjort i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon