humlandumlan
Jag har köpt ett hus från 60-talet som ägdes av en trädgårdsmästare som ägde en trädgårdshandel. Vid detta hus finns en fantastisk entré med flertalet träd, buskar och "granar". I själva trädgården finns buskar och blommor jag aldrig sett och precis vid altanen finns en gigantisk buske som tagit sig upp till taket och som nu verkar ha knoppar/bär/frukter av något slag. Jag är så nyfiken på vad alllt är. Det är otroligt synd att det inte finns dokumenterat vad trädgårdsmästaren planterade, men nu är jag alltså på jakt efter någon/några som kan hjälpa mig kartlägga min vackra oas. Många som kommer och hälsar på säger att de upplever en känsla av medelhavet hos oss.

Är det någon där ute som känner sig manad att titta på lite bilder som jag tänkt ta?

Pillriga rosenblad från
humlandumlan

Betty
Hej och välkommen till ett toppenforum. Här finns jättemånga kunniga medlemmar som säkert gärna hjälper dig med namnen på dina växter. Lägg upp ett album så vi alla får se dina bilder! tummenupp.gif
Margith
Tänk att ha fått lyckan att köpa ett hus, ägt av en trädgårdsmästare med egen handelsträdgård (nej då jag är inte ett dugg avundsjuk no.gif )

Ta mängder med bilder! Vi kommer att sluka varenda en, jag lovar!!

Förhoppningsvis kan vi hjälpa dig med artbestämning, som tack för titten i din nyköpta trädgård wub.gif

Välkommen hit!

kerstin z5-6
Ut o sjut foton -alltid finns nån som vet vad det är -<<:) Lyllos -ta det varsamt med renovering av din fina trädgård smile.gif
Cilla
Välkommen hit och grttis till trädgårdsskatten! Bra sätt att börja med trädgård är också att göra precis som du - lära känna det du har först, innan man planerar vad som ska göras.

ut och fota så hjälper vi till att säga vad det är du har - särskilt närbilder på blad, blommor och bär!
humlandumlan
Tack för alla fina svar. Till helgen ska jag fotografera mycket och lägga upp och förhoppningsvis är det någon där ute som vet vad jag har i mina fina oas.

Jag är speciellt nyfiken på den buske som växer utanför sovrummet, som tagit sig upp under brädor! och ända till taknocken, för den ser ut att bära antingen bär eller blomma.

Mvh HumlanDumlan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon