Full version: Byta liljor?
Kvarnvik
Jag har ett gäng liljor som jag beställde från eurobulb i våras som inte motsvarade mina förväntningar om färgnyans som jag skulle vilja bli av med. Det är tio lökar (eller var när jag stöppade ner dem iaf, tio blommande stänglar just nu) Det borde väl gå att skicka lökarna i ett vadderat kuvert när de har blommat över och är nerklippta. Jag skulle vilja ha liljor i antingen vitt eller i en rosa nyans som drar mer åt blått (ska passa in med bla röd rudbeckia)
Så här ser mina ut:
[attachment=5970:_IGP1866liten.JPG]

Länk till eoruulb för namn på liljorna: http://www.eurobulb.nl/index.php/details/2...ink+Twinkle.htm

Finns det någon som är intresserad av att byta så visa vad du har så ska vi nog kunna lösa frakterna...
Kvarnvik
puffar lite...
Fenja
Jag har sådana här krolliljor om de passar bättre i färg, tror dock inte att det finns så mycket som 10 lökar...

Mvh
Fenja
Kvarnvik
Dom var ju jättefina. Vill du ha av mina så kan vi ju kolla när de har blommat över vad vi har i lökväg och skicka motsvarande, Jag tror att mina har bildat en del nytt under sommaren, det såg lite mystiskt ut när jag flyttade dem från kruka till land tidigare under sommaren.
Hur gör jag för att komma ihåg detta när det väl är dags nu då??
Fenja
Komma ihåg är just problemet biggrin.gif mitt minne är som ett såll! Vi får väl försöka att hjälpas åt, så kanske någon av oss minns!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon