Sailor Pluto
Jag vet att jag egentligen borde gå till ungdomsmottagningen eller till en gynekolog med den här frågan, fast eftersom jag är lat slänger jag ut den här först smile.gif .
Om man slutar använda p-piller efter flera års problemfri användning, blir det några farliga biverkningar då? Känns som att det är helt onödigt att ta dem, eftersom det finns andra preventivmetoder som skulle passa bättre (iaf för oss). En annan anledning är att jag helt enkelt inte vill trycka i mej hormoner längre, det känns obehagligt på nåt sätt. Har ingen aning om varför jag har börjat känna så, det har aldrig hänt under de sju år jag ätit dem.
Är det någon som har minsta lilla erfarenhet av frågan så får ni gärna svara, eller pm:a smile.gif .
Eva-Helene
Nejdå, inga faliga biverkningar alls. Kan bara kännas lite ovant när kroppen anpassar sig till normal hormonnivå. kram2.gif
vindspel
En del jag känner har gått upp i vikt då de slutat men det är ju bara att hålla ett öga på det när man vet det.
Möjligtvis kan du få mer sexlust när du slutar, hoppas din pojkvän inte har något emot det naughty.gif
Margith
CITAT (Sailor Pluto @ 06-08-2007, 16:43) *
.
Om man slutar använda p-piller efter flera års problemfri användning, blir det några farliga biverkningar då?

Jag är långt ifrån nån p-piller-expert, men jag törs lova dig att några FARLIGA biverkningar kommer du inte att få!
Sluta med dem om det känns rätt för dig wub.gif
Sailor Pluto
CITAT (vindspel @ 06-08-2007, 17:03) *
En del jag känner har gått upp i vikt då de slutat men det är ju bara att hålla ett öga på det när man vet det.
Möjligtvis kan du få mer sexlust när du slutar, hoppas din pojkvän inte har något emot det naughty.gif

En bild av min sambo borde finnas bredvid ordet "naughty" i engelska ordböcker, för att illustrera ordet liksom blush.gif rotfl.gif . Det blir inga problem där alltså!

Angående vikten så misstänker jag att det blir tvärtom, eftersom jag sakta men säkert gick upp efter att p-pillrena kommit in i bilden. Innan dem hade jag legat på exakt samma vikt i flera år. Så det är möjligt att några kilon går bort.

Tack för era svar, de behövdes smile.gif ! Nu känner jag mej än mer säker på att det är rätt att sluta äta de onödiga pillerna.
Ophelia
Din mens kan ta tid på sig innan den kommer igen. Kan få mer mensvärk. Kan även få plippor i ansiktet och lite var stans. Inget som är farligt.
mamamaggan
Tycker du gör rätt i att sluta . Tycker du inte att det är bra längre så är det ju rätt beslut.

Tror inte att du får några " abstinensbesvär " mer än några lätta som ger sig så småningom.

Nu för tiden är ju p-pillerna bättre än de var på min tid. Själv råkade jag illa ut och kunde inte få barn utan hormonbehandling när jag slutade med dem. Är inte bra att hålla på och trixa för mycket med kroppens funktioner om det inte är absolut nödvändigt tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon