catlady
Har rivt ett stort hönshus på tomten, och virket har hamnat i containern. Men kvar har jag en massa betongplintar och en stor dörr i trä. Några tips på vad jag kan göra med den?
Tosan
Nu framgår det ju inte hur stor den är och hur den ser ut, men jag har en spegeldörr i garaget som jag ska göra i ordning och sätta hyllor/krokar på och sätta fast på hallväggen...nån gång...
sqrulan
idea.gif
Jag såg en som gjorde ett fint bord av en gammal dörr,då beror det ju

på hur dörren ser ut förståss!
mamamaggan
Som sagt var det beror på hur den ser. Jag tänkte mig nog mer att ha den till något i trädgården t ex insynsskydd ev med ett titthål i en bit upp. Kanske ha lite klängväxter på den ?
catlady
Oj, det fanns faktiskt idéer där ute! Dörren är ungefär 2 m hög och dryt 1 m bred, och kanske lite för äcklig för att användas som bord... Tack för tipsen, nu ska här funderas!
linusm
Skänk bort den på blocket.
Killensomvillhagrönafingrar
Jag fick svärföräldrarna gamla ytterdörr.
Dock var den fel kulör och mönster men jag satte på en masonitskiva och tog fram cirkelsågen.

Efter 2 timmars pill har jag nu en dörr som liknar mina resterande snickarpers dörrar som frugan får måla om så fort det blir lite mindre varmt.

Voila en dörr till vedskjulet som ser rätt ut på 5 meters avstånd, ok närmare med men man ser att det inte är samma.
catlady
Dörren hamnade under hängmattan i växthuset så länge. Där var bara äcklig snigelslemmig fuktig jord innan, så jag krattade upp jorden och la dörren för att underlätta i- och urstigning. Om den inte murknar så kanske den får bli något annat senare i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon