Full version: Köp jord, NU!
Margith
Om du är som jag och tycker att nyårsdagen är rätt dag att börja med frösådderna, kolla hur mycket jord du har nu.
Yrar du runt i handelsträdgårdarna och frågar efter S-jord när alla andra letar julstjärnor och hyacinter, köp då en extra säck såjord nu!
Nu kan du fortfarande hitta den och personalen tittar bara liiiite konstigt på dig när du förklarar att du vill ha en 50 liters säck (eller 2) whist.gif
Tosan
Hmmm, tycker de kollar konstigt på mig redan nu, här är det slut sen länge...Och inte är det mycket bättre i slutet av feb- början av mars whistling.gif
Lady Hamilton
thanks.gif Tack för tipset! Skall genst åka i väg och köpa 7-8 säckar naughty.gif (så jag är säker giggle.gif )
kerstin z5-6
Bra att du påminner smile.gif
Tosan
Visst kunde man göra egen av plantjord och sand? Tänkte jag skulle blanda så jag har lite, för det är som sagt slut crying.gif
Fenja
Jag brukar använda billig jord, 6 säckar för 100 kronor, att så i, så vitt jag kan bedöma så fungerar det utmärkt.
Mvh
Fenja
Gloriana
Billig jord blandad med rejält med perlite brukar funka bra.
kerstin z5-6
fast perlit är rätt dyrt att köpa separat -och sand -där kommer diverse självsådda saker upp
Hasselfors med älg blir det i år igen här
ewa zon 3
Bra tips! Kommer köpa en säck eller två ifall sådjävulen sätter klorna i mig devil.gif
Man vet ju aldrig whist.gif

/Ewa
*Ulrica*
Tack för tipset! Köpte 100 liter på Granngården idag. Den var dyvåt så sambon knotade lite... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon