sophie
Hejsan
hur går man tillväga när man ska söka postorderfirmor eller någon grossist i Holland,Tydligen är det svårt för våra blomaffärer och plocka hem pga av att man måste beställa så många av dem men hur ska jag gå tillväga??Svårt att söka på nätet tycker jag..
Sedan en fråga om skötsel kan bruna torkade bladspetsar bero på för mycket vatten,odlar mina bladbegonior med upp och nedåt vänt fat så det beror inte på luftfuktigheten,,Tacksam för alla tips både med grossister och odlingstips..As
Ingrid på Västkusten
Holländska grossister har välan sällan någe skoj för samlare! Även om situationen har förbättrats något.
Spännande ting hittar man mest ibland samlare - och specialföreningar - sökningar via Nätet.
Vad är det Du letar efter?

Ingrid
sophie
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 10-07-2003, 11:09)
Holländska grossister har välan sällan någe skoj för samlare! Även om situationen har förbättrats något.
Spännande ting hittar man mest ibland samlare - och specialföreningar - sökningar via Nätet.
Vad är det Du letar efter?

Ingrid

Hejsan min vän
Kul du svarade,,Jag söker hibiskusar och begonior som alltid,,
har du något tips för det är himla svårt att veta hur jag ska söka,,måste ju hålla sig till Eu länderna för de flesta andra länder säger stop nu,har blivit för svårt med alla certificate och sverige ändrade regler påstår de..
Hoppas du har lust att hjälpa mej och svarar igen..MVh As
Ingrid på Västkusten
Men Du?

Varför itne göra som vi alla andra med växtintresse - gå med i en förening och idka byteshandel. Så gör jag med mina kaktusar och suckulenter - mina alliums och allt annat skumt i trädgården. Grossister i Holland förökar bara vad de kan ta hem pengar på - inte det som är itnressant för samlare. Speciellt itne sällsynta svårförökade rariteter.
Det blir billigare i längden att gå med i en frening och aktivt delta i föreningslivet.

Alternativt - som jag har predrikat för Dig förr :-)) gå med i en yahoogrupp.

Är det hibiskus - kultivarer typ sådana Gommer har? Finns de i Amerika?

Undrar ingrid
sophie
Hejsan Ingrid
Precis hemkommen ifrån götet el närmare Götet,Har varit på Nääs och sovit över..
Ja du hur många sällskap jag har varit med i ,jo england,japan.2 i australien,2 i usa och en del listor där man skickar runt brev i en cirkel på 7-.8 personer,vilket inte har varit lyckat mer än intressant .pga svårigheter att skicka till Sverige på grund av intyg är det kanonsvårt att få tag på någon som vill göra det,nu är det svåraste det någonsin har varit.,alla är väldans hårda med alla intyg och certificate.annars har jag en odlare i australien men som nu är det kanonsvårt.Dessutom är jag med på internetlistor 2 st ang begonior,ska få en från frankrike att skicka men jag önskar alltså hitta någon firma inom Eu som kan ta beställning och skicka hit.men jag vet inte hur jag ska söka,har sökt i England.2 st hittade jag ,en ev kan skicia men hade massa med rutiner.Han var inte så pigg på det.vet inte om det finns någon sv internetlista ang hibiskusar,,
Dessa hibiskusar finns bara i Usa,för det är brokbladiga jag söker.Gommer har en coperii den är den som finns i Sverige..Så ge mej flera tips är du snäll Ingrid,Ditt tips med jordblandningen har varit toppen,vattnar var 4-5 dagar funkar perfekt nu,,ha det gott,,as
Ingrid på Västkusten
Har skickat mail

Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon