Bettis
Varje sommar brukar jag slänga whist.gif ut Amaryllisarna på altanen. Så även i år och nu kommer knopparna och snart står dom i blom wacko.gif Ur led är tiden biggrin.gif
Betty
CITAT (Bettis @ 07-08-2007, 11:38) *
Varje sommar brukar jag slänga whist.gif ut Amaryllisarna på altanen. Så även i år och nu kommer knopparna och snart står dom i blom wacko.gif Ur led är tiden biggrin.gif

Tiden är inte alls ur led - tvärtom! Att vi är vana med att de blommar vid jul beror på att man har drivit (lurat) dem till att de ska blomma vid den tiden, - "i det vilda" är amaryllisen sommarblommande. smile.gif
Rossi
Ja, min Cybisteramaryllis 'Chico' blommar också nu. Jag har tre Cybisteramaryllisar och alla har fått samma skötsel men det är bara Chico som blommar. De andra har bara blad.

Lemonne
Och min Kapamaryllis likaså! Den blommar i april och i augusti, varje år smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon