*Felix matte*
08-07-2003, 19:48
I kväll kom en av mina kattägande grannar till mej med 120 st

Bäckforeller
Hans katt äter helst Torsk

Vad ni skall mumsa till helgen förstår jag. Tänk om jag hade sådana grannar. Lite avis.
H. Anne
...och apropå fisk så tog vår kattmamma upp tre fiskar till hennes kattungar ikväll. Hon fiskar själv och lär upp alla sina ungar att göra samma sak. Nu är ungarna två månader och i fiskfas 2, dvs lär sig att våga döda en fisk. Steg 1 är att lära sig att äta en rå fisk på katters vis från huvudet och ned. Steg 3 är att lära sig att fånga den.
Hur hon gör? Sitter i ett bildäck på bryggan och väntar. Slår med tassen ned i vattnet när de ytliga kvällsstimmen kommer. Ibland lyckas hon få fisken på klon och in i munnen, ibland slänger hon in den på stranden.
Men inte alla hennes ungar är lika läraktiga. Hennes första son som bor hos oss står i vattnet på stranden och väntar. Sedan hoppar han på fisken med båda framtassarna. Tar ett djupt andetag och bubblar sig ned med huvudet i vattnet, fångar fisken med munnen och springer upp. Efter en lyckat fiskedag är han helblöt, medan hans mamma knappt ens har vätt en endaste klo.
Alla kan de dock smörja golv med fiskolja. Alla våra golv inomhus är väl insmorda, för på vintern är det extra kul att ta in och leka med fiskafångsten.
CITAT (Felix matte @ 08-07-2003, 20:48)
I kväll kom en av mina kattägande grannar till mej med 120 st

Bäckforeller
Hans katt äter helst Torsk

Är öringen fiskad i en sjö? Det är vanligt med små öringar i många sjöar i norr, mycket goda helstekta.
*Felix matte*
09-07-2003, 06:29
CITAT (KURT @ 09-07-2003, 07:10)
Är öringen fiskad i en sjö? Det är vanligt med små öringar i många sjöar i norr, mycket goda helstekta.
Den är fiskad i en bäck och som du säger.... mycket god helstekt.