Sailor Pluto
På bilden ser blomman lite mörkblå ut, men den är mörklila smile.gif . Den är ganska stor, som min handflata ungefär, och började blomma för nån vecka sedan. Vet att den har övervintrat iaf två år här i zon 4-5 utan problem. Skulle bli jätteglad om någon kan berätta vilken sort det är smile.gif .

[attachment=6060:DSC00051.JPG][attachment=6061:DSC00052.JPG]
Gillan
Hmm, synd att färgen inte stämmer på din bild, men det skulle kunna vara en Warsavka Nike om den är mörklila. Kan ju också vara en "Jackmanni".
Sailor Pluto
Hej Gillan! Det kan nog vara en "vanlig" Jackmanni smile.gif . De som bodde här innan var inte så intresserade av trädgård, så jag tror inte att de köpte någon mer speciell sort. Jag är inte alls kunnig när det gäller klematisar, men Warsavka Nike låter som en sån där sort man måste leta lite efter smile.gif .
Bee
Jepp. Ser precis ut som mina två Jackmanii. Dom skiftar mellan mörkblått/mörkviolett till ljusare beroende på hur länge blomman varit utslagen. Bladen är också på pricken lika.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon