Full version: Värd att
Gåsis
Här är en bild på min frösådda Amsonia som i år blommade riktigt för första gången. Jag blev så glad i den, den är ljuvligt gråblå och blommorna står länge.

/Åsa
vindspel
Den var verkligen fin. Grattis tummenupp.gif
Anki V
Den var snygg!

Hur länge fick du vänta.....undrar en otålig Anki som gillar perenner som blommar år 1?

Gåsis
Ja, inte blommade den år ett men jag fick vänta mindre än jag trott. Den är frösådd 2005, hade första små knopparna sent förra hösten men dom hann inte slå ut så det jag såg i år var nytt.

/Åsa
ewa zon 3
Väldigt fin Gåsis bravo.gif
Nu måste du berätta, i vilket läge har du planterat den?
Har två sorters Amsonia i krukor, sådda i år och funderar på om de skulle klara ett helsoligt läge?

/Ewa
Gåsis
Det var inte så mycket finlir med mina frösådder i början, inte vet jag om det är just bättre nu blush.gif Den här stackaren är i alla fall direkt planterad i rabatt, juni samma år som sådd. Jag fick sätta pinnar runt den för den var yttepytteliten. Och läget, ja rakt söderläge utan gnutta skugga. Förra året gav jag nästan upp hoppet om den men framåt sommaren satte den fart och i år var den på riktigt.

Tror kanske inte dom här råden är så kloka att följa no.gif

/Åsa
ewa zon 3
Jo men det var väl ett bra svar yes.gif
Om dina är så fina i full sol så går det nog bra här också.
Tänker mig dom mellan lite vajande gräs happy.gif

/Ewa
Immix
Jättevacker!!! tummenupp.gif Har aldrig sett den förr. Varifrån kan man beställa fröer?
Gåsis
Jag har beställt från Garden North, men om det blir några fröer från min ska jag samla så då kan du få om du påminner.

/Åsa
Immix
Åh, vad snällt!!! smiley_small_hug.gif Då hör jag mig för i höst om det blivit något....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon