Full version: Kokta småplantor....
*Ulrica*
-cry-.gif
När äntligen solen kommer och man ska vara jätteglad och för en gång skull inte står ute i odlingsboden halva dagen så är det lätt att det går snett... om man inte är så erfaren....

Igår kväll skulle jag kolla till mina småplantor som jag förodlar under plastlock i fönstret i min "odlingsbod". Dom hade svimmat såg det ut som. Trodde först de hade torkat men de var inte gula och jorden var fuktig. De hade blivit kokta! crying.gif

Det var bara någon enstaka som hade klarat sig. Försent att börja om nu.... tur jag redan har lyckats dra upp en hel del denna sommaren...

Jag borde nog haft locket öppet till sålådorna, men tidigare i sommar har de torkat ut väldigt fort då så jag hade börjat ha dem stängda nu....

Tja.... så blev det...
Eva-Helene
Vid sådana tillfällen är det en stor fördel om man är med i Plantbytarklubben! whistling.gif
*Ulrica*
Vad är det? Hur blir man det? Var ligger det? bravo.gif
Jag har en massa frön också, tex. typ en miljard gullvivefrön!
Eva-Helene
Kontakta mig! Se även tråden "Plantbytarklubb" i den här avdelningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon