Här är en till som kommit en bra bit på väg tack vare Amairas fantastiska foton
Jag är verkligen skyldig dig många tack
Numera tycker jag att skalbaggar är ganska fascinerande djur. För 2-3 år sedan låtsades jag att inte såg dem. Om jag inte har sett dem, behöver jag ju inte göra nåt åt dem, eller hur?
Spindlar är värre, men jag får åtminstone inte panik längre

För nåt år sen fanns det en spindeltråd här. Efter mycket om och men öppnade jag den och tittade ordentligt. Jag lovar, jag var sjöblöt i svett, hjärtat slog så det var akut risk för hjärtinfarkt. Men jag har iaf kommit så långt att jag vågar slå ihjäl de som är inomhus

Ja, ja, jag vet att jag borde bära ut dem istället, men... nästa år kanske??
Det jag har kvar nu är nattfjärilar och malar... speciellt de där i långhårig päls....
Kanske man skulle kunna få önska en tråd med fantastiska bilder på de äckel-päckel-djuren också?
Anledningen till att jag har utsatt mig för det här och tvingat mig igenom det, är att jag insåg att mina rädslor förstörde nöjet med min trädgård. Diverse insekter i trädgården och växthuset kommer jag aldrig ifrån, alltså måste jag välja. Ge upp trädgården eller försöka att göra nåt åt min rädsla.
Nu glömde jag citera innan jag började skriva, men jag klipper in det här från Amairas inlägg:
"PROVA! Försiktigt i början, men det är ju inte farligt, fast det KÄNNS farligt i hela kroppen. "
och
"Var försiktig och varsam med dig själv och dina rädslor, men låt dem inte styra ditt liv, för de tar ifrån en så mycket - är min filosofi."
Jag känner inte Amaira, men jag får intrycket att hon förstår det här.
Hur många gånger har inte jag fått höra "Äsch, sluta larva dig, det är ju bara en XX" Spelar roll vad det är, när jag blir livrädd!!
Så än en gång: TACK Amaira för fantastiska bilder, för mig fungerar det som fobi-behandling