kopernikus
God kväll

Hur kan man bli av med (vad jag tror är) svartmyror i gräsmattan? Rätt var det är när man står eller sitter på gräsmattan så är man täckt (och då menar jag verkligen täckt!!) med myror!!! tittar man på gräsmattan så ser det ut som den rör sig nästan...men så fort man går därifrån så tar det bara nån minut så är det borta. Högst otrevligt tycker jag när man på sommaren gärna sitter på gräsmattan å vill slappa. Ännu otrevligare när vår dotter har börjat krypa omkring och helt plötsligt är alldeles svart om armar å ben.

Tips och råd mottages varmt!!
Munken
Lokalisera själva boet eller bona och gräv upp det/dem och kasta ut det/dem i skogen och efterbekämpa med Myrr.
kopernikus
åh! va äckligt! smile.gif
då måste jag skaffa skyddsutrustning ! Tack då...det är enda sättet?
Munken
Inte behöver du skyddsutrustning, svartmyror är helt ofarliga, egentligen mest nyttiga. smile.gif
kopernikus
ofarliga ja kanske...men ack så äckliga! går väl bra när det är en 10-20 stycken...men när det handlar om flera j--la miljoner! nej då åker skyddsutrustningen på! smile.gif
Förbereder krig! Vår gräsmatta är väldigt stor och jag är väldigt lat så det här kan ta tid! d010.gif

läste någonstans att man kunde prova vattna rikligt under någon vecka också...men då sinar väl brunnen !

Tack för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon