Full version: Varför
Fera
Varför är sommaren så kort?
Önskar att den vore längre, så man kunde hinna med mer trädgårdsarbete!
Tosan
Mmm håller med...
Har panik, håller på att gräva inför nästa vår, men pga dålig nacke går det obarmkuseligt sakta... Och snön lägger ju snart -cry-.gif
Limeblossom
Kan bara instämma, det är först nu som jag har lust att göra något.....det har varit en dålig trädgårds-sommar för mig.
kerstin z5-6
Äsh..nog tyar ni väl lite till -det är ju två månaders trädgårdssäsong kvar ! även i norr coolgleam.gif
Tosan
hmm 2 månader... då ska vi nog ha tur om det ska gå gräva så länge g.gif men 1½ iaf. Men jag hinner nog tömma lilla rabatten idag med lite tur, sen ska det ju bara fyllas på. Men jag överväger allvarligt att ringa efter grävare för den stora... Fast det gick ju lättare med fyllhammare än planteringsspade iaf tongue.gif
kerstin z5-6
men har du tjäle redan i slutet september ??Nää.. då ska vårens happening planteras- angel_not.gif alla lökarna -och det är då man kan rensa o röja ordentligt -så en del, gräva nya rabatter -
jag brukar hinna mkt den tiden -och rosor ska vattnas o bäddas in .. puh ..
Tosan
Nja, det dröjer väl till en bit in i oktober, ibland mycket längre om det kommer snö först... Men jorden är ju så otäckt kall! Har faktiskt lite svårt för det där på hösten, jag har lixom redan gett upp då och dragit täcket över huvet.
Och lökar går ju utmärkt att sätta med järnspett giggle.gif
Jag tror nog aldrig att jag lär mig uppskatta hösten..
Ciczi
CITAT (Tosan @ 10-08-2007, 12:42) *
Jag tror nog aldrig att jag lär mig uppskatta hösten..

Älskar hösten... Den bästa tiden är då...

Ciczi
Jejja
CITAT (Ciczi @ 14-08-2007, 20:58) *

Ciczi

Jag håller med. Tänk bara alla vackra höstfärger!! Och på hösten blir det äntligen lättare att andas, än den tunga sommarluften som är tjock som kräm...
Alexander-VG-zon3
om jag hade fått bestämma gärna nån sommar och höst månad mer . fast jag ska vara rätt så nöjd värre om det bara va 2-3månader . hos mig har jag ju ändå (feb)mars-okt(nov-dec) från att dom första lökarna börja tills det sista har blommat .och när dom flesta växter böjar och slutar har jag april-sept(okt) . plus rätt så mild vinter så jag kan ju göra trädgårds arbete långt ut i nov och börja igen i jan-feb . även beroende milda eller hårda år vad man kan göra och när allt startar och slutar .
och hösten tycker jag med är vacker ,höst färger och en del varma dagar än och blommande rosor och aster och hibiskusar mf .
AnnammA
Jag hade väl önskat lite mera sol just denna sommaren...Men sensommaren och hösten kan ju bli bättre, får man hoppas...

Hälsn

AnnA
Leia
CITAT (Ciczi @ 14-08-2007, 20:58) *

Ciczi

tummenupp.gif Bästa årstiden av alla!!! wub.gif

Måste förresten "ta bort" november från favorit årstiden... Jag älskar september och oktoer! Tänk er att gå över stubbåkrar en solig höstdag, med hög och klar luft och alla vackra färger! wub.gif smile.gif
kerstin z5-6
Nää -jag gillar inte hösten heller -men man kan i alla fall göra en del jobb då -som man inte hunnit
Finns inget bättre än en vår med någorlunda ogräsrena rabatter och en hel NY rabatt -tom -
att sätta vinterns sådder i coolgleam.gif
Samt 15 färdiga rosgropar whistling.gif
renate
Sensommaren och hösten gör jag mest i trädgården,då ändrar jag och gör nya rabatter och en eller flera ros r slinker väl ner med.Det är så skönt att starta våren med en någolunda fin trädgård och njuter av alla lökar.Jag är ute varända dag nu och jobbar i trädgården.På våren däremot har jag svårt att kommer igång,tycker inte om när det blåser kallt.i juli gör jag inte heller mycket i trädgården då tar jag sommarsemester.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon