Full version: Puffande blomma....
LenaTuring
Min kompis ringde mig idag . - Du måste komma och titta vilken konstig blomma jag har sa hon. Jag åkte dit och fick se något mycket märkligt. När kompisen vattnade blomman kom små "rökpuffar" fullt tydligt från de små vita blommorna. Hon sa att det luktade svavel när puffarna kom och jag kunde också ana en svag doft av det, eller som doften från ett plån. Vet någon något om denna märkliga blomma som vi inte vet namnet på så skicka svar. Vi är mycket nyfikna.

Jag lyckas som vanilgt inte med att få in bilderna direkt i forumet, men bild på blomman finns i mitt album under tillfälliga och Bild: "Yvonnes"
Boxer
Ser ut som en Kalanchoe tycker jag. Kan "rökpuffarna" vara pollen?
LenaTuring
Nej någon Kalanchoe är det inte. Det är en hängväxt med blad som inte är så stora. varje enskilt blad är vågigt i kanten.'

Har väl också teorin om att det skulle vara pollen som kommer men det ser märkligt nog ut som aska, det lilla som hamnar på bladen.
Otium cum dignitate
Hejsan!

Jag har en precis likadan krukväxt!
Har du fått reda på vad den heter?
Jag har ingen aning, och är så fascinerad av denna mystiska växt!

Mvh
Kicki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon