Mollis
Så skoj att se dessa enorma blommor, men jag tycker att formen på hela växten är lite skum, ska försöka få den lite lägre nästa år tror jag.

//Mollis
Malvia
Tycker den ser fin och alldeles lagom ut.

Mina är mycket spretigare, jag skippade toppningen i våras för att få tidigare blommning, men ingen blommning än tyvärr.
skogstroll
Åh vad fin, jag väntar på min oxå men den är nog lite sen, den är också rosa! happy.gif
Alba
Åh så fin. Den har ju jättefin form.

Jag toppade inte heller min i tron att det skulle vara bättre för blomningen.....inte en enda knopp syns till.
Mollis
Tack smile.gif Den kanske inte är så tokig då....tänkte bara att den ränner iväg så väldigt, den är minst 160 cm hög, men den har massor av knoppar (minst 30 hittills) så det gör kanske inget. Jag såg en bild på en trumpet som nån skickade in som var så överväldigande vacker och den var liksom mer "utbredd" om ni förstår, nåt sånt hade jag tänkt mig....

//Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon