Full version: Klövjeväska
lisselbo
Har kikat runt lite på nätet på klövjeväskor.
Såg att det finns på Arrak Outdoor för 179:-, ganska bra pris.
Någon här som vet något om den?
Hur mycket vikt den kan ta och om den kan passa en tik i Rottis storlek?
På deras sida är det en BC som har en på sig, så den kan nog passa Nikita som är BC/Shäfer.
Tänkte att den kan vara bra när man går ut i skogen för att plocka svamp, ( om jag nu blir av med kryckorna snart) så att hundarna kan bära med sig vatten, bl a.
Fenja
Jag har gått med klävkad schäfer i fjällen för många många år sedan, det fungerar utmärkt, men man får träna ett tag så hunden är van innan man ger sig ut på längre turer. Vad jag minns är det ingen större vikten hunden kan bära... om du kollar på SBKs hemsida kan du säkert hitta information där.
Mvh
Fenja
KURT
Se andras erfarenheter:

http://www.utsidan.se/forum/search.php?searchid=70212

Skall ni gå en längre sträcka så bör ni definitivt öva innan.
Jan Lindgren
Hej!
Jag använder packsadlar på mina lamor. Det är dåligt med lamaaffärer i Sverige så jag köper från USA. Det är väldigt trevligt att gå ut med sitt husdjur som bär matsäcken och övrig utrustning. Bär hunden för lite så skaffa ett par lamor. De är billigare i inköp och drift.
MVH
Jan Lindgren
swecul
Jag använder väskor till min hund när vi går längre promenader, då får hon bära vatten och olika saker som passar i väskan.
har gradvis ökat belastningen och det funkar bra.
lisselbo
tongue.gif
CITAT (Jan Lindgren @ 12-08-2007, 20:10) *
Hej!
Jag använder packsadlar på mina lamor. Det är dåligt med lamaaffärer i Sverige så jag köper från USA. Det är väldigt trevligt att gå ut med sitt husdjur som bär matsäcken och övrig utrustning. Bär hunden för lite så skaffa ett par lamor. De är billigare i inköp och drift.
MVH
Jan Lindgren
Leia
CITAT (Jan Lindgren @ 12-08-2007, 20:10) *
Hej!
MVH
Jan Lindgren

Men vad ska man ha dem till (förutom att bära packväskor? biggrin.gif ) Plus att inköpet av mark till deras hage nog skulle bli ganska mycket dyrare än en hund.... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon