lisselbo
Eftersom jag hoppar på kryckor, förhoppningsvis bara 1 vecka till så har jag lite svårt att ta ut hundarna på promenad.
Har en bekant som kommer hit med sin hund och tar ut mina byrackor.
Igår var han ut i skogen ca 1 timme, kommer hem med ett lass kantareller till mig.
När jag hade rensat dom så var det 1.8 kg.
Så dom är på gång.
Mollis
Å vilken snäll kompis! Hoppas du blir bra så att du själv hinner ut i svampskogen.

//Mollis
Kvarnvik
JAg har också hittat en hel del, häromdagen hittade jag trattkantareller också, trodde att det var alldeles för tidigt
lisselbo
CITAT (Mollis @ 11-08-2007, 15:11) *
Å vilken snäll kompis! Hoppas du blir bra så att du själv hinner ut i svampskogen.

//Mollis

Ja, han är kanonsnäll.
Ska på återbesök till sjukhuset om en vecka, hoppas att allt är bra.
Längtar ut i skogen med hundarna.
netaave
CITAT (lisselbo @ 11-08-2007, 13:49) *
Eftersom jag hoppar på kryckor, förhoppningsvis bara 1 vecka till så har jag lite svårt att ta ut hundarna på promenad.
Har en bekant som kommer hit med sin hund och tar ut mina byrackor.
Igår var han ut i skogen ca 1 timme, kommer hem med ett lass kantareller till mig.
När jag hade rensat dom så var det 1.8 kg.
Så dom är på gång.

Dom har funnits sen veckan efter midsommar, igår plockade vi dom första trattarna
ingrid fuxwall
CITAT (netaave @ 13-08-2007, 22:19) *
Dom har funnits sen veckan efter midsommar, igår plockade vi dom första trattarna

Det beror ju lite på var man bor naughty.gif
lisselbo
Har inte kunnat varit ut och tittat eftersom jag hoppar på kryckor sedan den 3/7 sad.gif
ingrid fuxwall
Tycker synd om dig och hoppas du inte tar illa vid dig av denna bild http://good-times.webshots.com/photo/26764...095713317LBiFdv

Har så mycket att jag tänte ge bort denna korg i morgon.

ingrid
Tesa
Jag har plockat en och en halv stor korg med kantareller idag...Jag brukar alltid vika ner en papperskasse och ha i korgen så att jag inte ska få platsbrist om man hittar mycket..Imorgon ska det regna här så då ska jag rensa...men jag får nog sätta mig mjukt för jag är tämligen stel i akterstycket efter att ha gått framåtböjd i flera timmar.. blush.gif
Fialotta
Tar mig tid denna dag i skogen, blev sugen på o plocka kantisar när jag läser den här tråden...mot skogen alltså;)
netaave
CITAT (ingrid fuxwall @ 13-08-2007, 22:30) *
Det beror ju lite på var man bor naughty.gif

Mmm men jag och lisselbo bor på samma ställe
lisselbo
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-08-2007, 23:24) *
Tycker synd om dig och hoppas du inte tar illa vid dig av denna bild http://good-times.webshots.com/photo/26764...095713317LBiFdv

Har så mycket att jag tänte ge bort denna korg i morgon.

ingrid

Ingen fara.
Jag kikade i frysen och har gula kantareller i massor, klarar mig till nästa år i värsta fall.
Plus att jag har ca 5 liter torkade höstisar.
Men jag hinner nog ut jag med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon