Full version: Orolig
Ammoura
[attachment=6233:IM001337.JPG]

Den här "kulan" sitter på insidan av hundens ben. Det är inte hårt utan känns mer som om det skulle vara vätska/var i.
Någon som sett något liknande? Antar att det är bäst att ta det säkra före det osäkra och ta med honom till veterinären. Frågan handlar mer om ifall jag bör åka akut ikväll eller om jag kan vänta och boka en tid här i närheten.
Funnits där ett par dagar men nu har den blivit större... Känner mig lite orolig.
Eva-Helene
Jag tycker det ser ut som att hunden fått in en sticka, gräsfrö eller dylikt i skinnet. Ser du om det skymtar något sorts "ingångshål"?
herkules
det ser ut som en infektion - efter en fästing?
jag var hos vet här om veckan i ett annat ärende och passade då på att fråga om fästingbett, ibland får man ju inte bort hela fästingen, ibland blir det infektion.
fick svar att det är inte farligt om man inte får bort hela fästingen, den kapslas in och absorberas eller det blir en infektion som man håller ren och håller koll på, brukar ge sig självt.
hur mår din hund i övrigt?
är han/hon som vanligt så skulle iaf jag ta kontakt med vet i morgon, akut en söndagkväll är både jobbigt och kostsamt.
om du inte är jätteorolig förståss, då ska du åka ikväll.

edit: stavfel
Ammoura
Tack båda för snabba svar. Hittade inget hål men då huden var tunn och utspänd så gjorde jag ett litet hål och tömde och tvättade rent. Jag avvaktar till imorgon då och ringer och pratar med dom.
Han är lika pigg och busig som vanligt i övrigt. Aptit har han också.
Det svåra med honom är att han är lite mesig, han skriker bara man håller i benet. Så det är svårt att veta om han faktiskt har ont.
Prillan
Du kan väl skriva hur det går för din hund. Alltid oroligt med djuren.
Ammoura
Pratade med veterinären i måndags som tyckte jag kunde avvakta lite. Har inte blivit mer var i det så jag tror det blir bra. Kollar det varje dag och hoppas att det håller sig fint. Skönt. Typiskt mig att oroa mig för mycket också rolleyes.gif
herkules
hoppas att det bara är du som är över-orolig och att det försvinner av sig självt! smiley_small_hug.gif
Shangalia
CITAT (Ammoura @ 16-08-2007, 11:25) *
Pratade med veterinären i måndags som tyckte jag kunde avvakta lite. Har inte blivit mer var i det så jag tror det blir bra. Kollar det varje dag och hoppas att det håller sig fint. Skönt. Typiskt mig att oroa mig för mycket också rolleyes.gif

Det gör vi nog alla vi djurägare, oroar oss ibland allt för mycke,
erfarenheten jag har är att det oftast blir lite panikartat över det hela,
när ens katt eller hund blir sjuk, eller att det dyker upp något konstigt sår eller en liten" böld" i ditt fall.

Jag/vi förstår din oro och jag hoppas att det löser sig och att den där stygga blåsan försvinner så småningom!!

Ha det fint!
blomsterlåda
Tvätta rent med väteperoxid. Läker på några dagar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon