Killensomvillhagrönafingrar
Har bestämt mig för att få klar vår lekplats hemma på tomten.
Då den är 64 kvm och 20 cm djup för att fylla upp med lämpligt underlag vill jag gärna ha något prisvärt.

Träflisen känns som om den inte följer med in i huset lika mycket som sand, därav detta alternativ.
MariaS
KOlla med tippen. De brukar ha flistuggar.
skogsnatt
Om jag inte minns fel så finns det ett sågverk i Anneberg, mellan Kungsbacka och Lindome. Kolla där.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 13-08-2007, 08:56) *
Har bestämt mig för att få klar vår lekplats hemma på tomten.
Då den är 64 kvm och 20 cm djup för att fylla upp med lämpligt underlag vill jag gärna ha något prisvärt.

Träflisen känns som om den inte följer med in i huset lika mycket som sand, därav detta alternativ.

Men det är inte roligt att leka i träflis. Själv skulle jag aldrig lägga träflis på lekplatsen, tänk på dina barn
evely
Här i Lund har de lagt träflis på alla dagisars lekjplatser. Om fliset inte är jättenytt utan har börjat brytas ner lite så är det ett trevligt material. Okej jag har inte provat att gå barfota på det! Och jag har ingen anledning till att springa in på ett dagis.
Killensomvillhagrönafingrar
Blev till sist sand ändå så kanske ligger det 18 ton och väntar på att bli flyttat 25-33 meter.
Anledningen till att det blev detta var att jag fick bra pris på sand samt att kvaliten på barken inte var så toppen som jag hade hoppats.
En lekplats skall vara barfota säker tycker jag.

Tar en bild på högen ikväll om den är på plats.
Får nog ta den innan jag börjar flytta på högen annars kommer kamera inte sitta så säkert i mina mörbultade armar wink.gif

Skall förresten göra en skylt med sa min dotter där det skall stå Slottsparken och det är klart att lekplatsen får heta.smile.gif
Funderar lite lätt om den skall vara i form av ett slott med lite tinnar och torn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon