stennie
Eva-Helene
Men huga, vad gullig han är!!! tummenupp.gif Mhmm...måste försöka göra en jag också....
Margith
Han var ju kanonfin!
Och då ska du veta att det kommer från en som avskyr allehanda "trädgårdsprydnader". Ingen risk att du hittar en trädgårdstomte hemma hos mig giggle.gif Möjligtvis lite armeringsjärn... a0a.gif

Men en Jack skulle nog kunna få bo här...
Har du gjort den själv? Isf hur?
Har du lust att berätta mer?
Virriz
Han var verkligen superfin, och du verkar ha hittat en plats han passar bra på också!!
Irene_L
Jack var ju toppenfin!!! tummenupp.gif Så söt!! Vilken rolig idè yes.gif
Floppy
CITAT (Margith @ 13-08-2007, 20:22) *
Han var ju kanonfin!
Och då ska du veta att det kommer från en som avskyr allehanda "trädgårdsprydnader". Ingen risk att du hittar en trädgårdstomte hemma hos mig giggle.gif Möjligtvis lite armeringsjärn... a0a.gif

Men en Jack skulle nog kunna få bo här...
Har du gjort den själv? Isf hur?
Har du lust att berätta mer?

Håller med Margith...jag är inte heller så förtjust trädgårdsprydnader...men den där Jack var ju bara för söööööt...han blev jag 'kär' i...

...så jag undrar också om du vill berätta hur du har gjort honom...vart fick du idé till honom...?...fantastisk.... wub.gif
Biggan_
Nämen så söt! wub.gif
Vilken fin idé! bravo.gif
Gillan
Nä, men jösses så söt man kan vara då wub.gif ..........tycker jag som också har lite allergi mot det mesta i "pryttelväg" när det gäller trädgården. En del saker får man i present och de får man leva med rolleyes.gif . Men den här kan få sitta på min trapp eller på den lilla bryggan och kika ner på fiskarna.
Berith
Men jösses så knepigt! w00t.gif En sån ska ju jag göra! Sorterade mina allra minstaste krukor häromdan och försökte forma till en gubbe. Jag såg en sån i nåt trädgårdsprogram på TV för några år sen och ritade då upp hur han skulle se ut. I Prismas stora bok om Den lilla trädgården finns också bild på en sån gubbe, och jag tänkte försöka göra nåt liknande.

Din Jack var ju toppentjusig! tummenupp.gif
KURT
CITAT (Berith @ 14-08-2007, 06:37) *
Men jösses så knepigt! w00t.gif En sån ska ju jag göra! Sorterade mina allra minstaste krukor häromdan och försökte forma till en gubbe. Jag såg en sån i nåt trädgårdsprogram på TV för några år sen och ritade då upp hur han skulle se ut. I Prismas stora bok om Den lilla trädgården finns också bild på en sån gubbe, och jag tänkte försöka göra nåt liknande.

Vad används som skelett?
Berith
CITAT (KURT @ 14-08-2007, 09:08) *
Vad används som skelett?

I boken har dom nog ståltråd, det står "metallskelett" och det skymtar fram en ståltråd.
Alba
Åh vilken fin hjälpreda du har.

Vilken bra ide.....har massor med krukor i alla storlekar.
stennie
Visst är han söt.

Jag skall dock inte sno åt mig äran, Jag fick honom som present av min svärmor, han låg i en låda i smådelar så jag fick själv sätta ihop honom.
Där är ingen ståltråd utan armarna hålls ihop av bast (samma som håret).
Mellan varje kruka (på armarna) har jag slagit en knut så att det skulle bli ett mellanrum.
Alba
CITAT (Berith @ 14-08-2007, 07:37) *

Berith .....blev det någon gubbe ?

Tänkte försöka mig på en sån och vill ha lite tips.
stennie
Vad vill du ha tips om ? Jag kanske kan hjälpa!
Tezzla
Haha! tongue.gif Jag brukar inte gilla såna där gubbar och annat "pryttel" men Jack var ju fantastiskt söt! wub.gif
Alba
Armarna.... som jag förstår är krukorna inte bara satt på basttråd....man måste väl knyta ini varje kruka en stor knut

Benen........ hur är de gjorda ?

Huvudet.....hur fäster man det i kroppen ?

Alla tips mottages tacksamt thanks.gif
titti49zon6
Oj, jag hade missat honom ,men han är ju verkligen en som jag skulle vilja ha som kompis i trädgården giggle.gif
stennie
Armarna:helt rätt enstor knut mellan varje, sedan har jag limmat huvet och kroppen med basten mellan.

Bennen är bara två tygremsor som är limmade inuti "kroppen" och nedstuckna i fötterna och limmat
tudor
Håller med Margith! Hua för trädgårdstomtar hellre armeringsjärn och rostig konst. Men han var cool bravo.gif
renate
Han var fin din hjälpreda,jag gilla hemmagjort pynt.
KarinSKARA
Hoppas ingen misstycker att jag lyfter fram denna tråden.
Urtjusig kompis du fått!!!
Jag skulle nog få lov att ha en sådan vän i trädgården, för min trädgårdstomtehatande dotter.
VART finns sånna att köpa? Finns det möjligtvis en tjekompis också?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon