Full version: Ett smärre missöde
Gossen Ruda
Igår när jag satt vid datorn hörde jag ett konstigt ljud från andra änden av huset, en metallisk duns ungefär. Gick ut i köket för att se om nåt ramlat ner på diskbänken men icke. Så hörde jag ljud nerifrån källaren och då fattade jag. Jag höll på att tvätta en kudde i tvättmaskinen och våta kuddar kan bli tunga. Så när maskinen skulle göra en liten förcentrifugering kom den i svängning och hade hoppat av betongsockeln den stod på. laugh.gif Måste ha gungat ordentligt för aset är tungt att lyfta tillbaka. Tvättrumman är upphängd i fjädrar och kan röra sig ordentligt mycket, en gång när jag skulle centrifugera en trasmassa såg hur trumman dunkade innifrån på sidoplåtarna. Det var iaf inget spöke.
Alba
rotfl.gif Jag ser tvättmaskinen framför mig ....vandrande runt med din tvätt.

Tur att det löste sig.......ibland hör man underliga ljud och dunsar utan att finna anledningen.
Men det är klart.........när tvättmaskinen flyttar sig går det ju inte att undvika upptäckt.
Chamomille
rotfl.gif Ja, kul syn... Jag kom ihåg mormors toppmatade tvättmaskin, den var ute och gick med sig själv varje gång den centrifugerade. Det var bara att springa ner i källaren och sätta sig på den när den kom igång, så stod den nästan still i alla fall.... giggle.gif
Monarda
Då hade du ju tur ändå, Ruda. Samma sak hände mig för några år sedan men det slutade med en ny tvättmaskin. -cry-.gif
Gossen Ruda
CITAT (Monarda @ 14-08-2007, 18:53) *
Då hade du ju tur ändå, Ruda. Samma sak hände mig för några år sedan men det slutade med en ny tvättmaskin. -cry-.gif

Det låter illa. Min hoppade bara av med högerfötterna och fastnade där. Den hade inte kommit så mycket längre för där finns ett väggfast skåp. Tur var dock att jag inte var i tvättstugen när det hände. Det var en ordentlig duns uppe i huset så förmodligen hade jag hoppat högt om jag varit nära och med tanke på takhöjden hade jag nog fått ont i huvet.
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 14-08-2007, 20:23) *
Det låter illa. Min hoppade bara av med högerfötterna och fastnade där. Den hade inte kommit så mycket längre för där finns ett väggfast skåp. Tur var dock att jag inte var i tvättstugen när det hände. Det var en ordentlig duns uppe i huset så förmodligen hade jag hoppat högt om jag varit nära och med tanke på takhöjden hade jag nog fått ont i huvet.

Vilken syn det skulle ha varit... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon