Orcus
hade för några nätter sedan besök av några "pallare", dom var visst ute efter våra äpplen av någon anledning även fast dom inte är på långa vägar mogna än.
Under deras försök att få tag i finare äpplen så bröt dom av två stora grenar från trädet sad.gif så det var bara för mig när jag såg det dagen efter att släpa iväg grenarna till en annan del av trädgården.
Har inte så stora problem med att folk pallar äpplen för det har alla gjort, men när dom inte bryr sig om att dom har sönder grejer då blir jag förbannad, igårkväll var det nå ungar med moppe som stod och fullgasa utanför en granne här och när dom såg att vi stod å kolla då fick dom en jäkla fart därifrån... så man kan undra vad dom hade för sig..
Men mest nu är jag ledsen för mitt ena äppelträd som nu saknar två grenar.. största grenen var väl cirka 5cm i diameter ranting.gif

Nu ska jag leta reda på en kätting och låsa för grinden som vi har mot vägen, så blir det iallafall lite svårare för dom att ta sig in på gården, då måste dom endera klättra över taggtråd/taggbuskar eller så gå förbi huset och då måste dom förbi grannen som har vakthund så kanske klarar vi oss från fler förstörelser...

måsta bara skriva av mig litegranna...
ewa zon 3
Usch vad tråkigt och så onödigt sad.gif
Hoppas att du kan snygga till trädet hjälpligt så att det inte ser alltför stympat ut unsure.gif

/Ewa
Ewa L
Jag har spaljerade päronträd. De är rejält förankrade i väggen, så när det börjar dunsa så vet jag vad som är på färde.

För några år sedan släppte jag helt enkelt ut hundarna. Tre stycken skäller ganska rejält. whistling.gif Pallarna måste ha fått skrämselhicka, så de kom i alla fall inte tillbaka. Nu är det väl nya och Lucas ensam skrämmer nog ingen. no.gif
Dzad
CITAT (Ewa L @ 15-08-2007, 07:46) *
För några år sedan släppte jag helt enkelt ut hundarna. Tre stycken skäller ganska rejält. whistling.gif Pallarna måste ha fått skrämselhicka, så de kom i alla fall inte tillbaka. Nu är det väl nya och Lucas ensam skrämmer nog ingen. no.gif

hah. jo de kan jag tro.
Kommer ihåg själv i mina yngsta år att man vad mest rädd för de ställen där det fanns hundar... Förstås, ibland var det nog ägaren som var den värsta hunden, hah.

Nåja, synd för ditt träd... Tror inte de förstört det med flit.
Kommer jag ihåg rätt, så var det väl just för spänningen och för att ha nåt att göra (samt för att man kände sig rätt tuff då man vågade wink.gif) som man sysslade med det. Liksom, inte är väl ungdomar så hungriga på äppel att de måste palla dem inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon