susa
Jag köpte blå och vita knölar från odla i våras och jag satte varje knöl för sig själv i en kruka, ca 20 cm plast. Nu är krukorna fulla med rötter (en blommar!!) och jag undrar om jag ska plantera om dem? Jag funderar på att sätta ihop dem och tre i stora krukor som blir snyggare redan nu. Jag kommer att övervintra dem kjust i växthus, 5+ i vinter.

Susa
Alexander-VG-zon3
du kan plantera om dom till våren om du vill ha alla i samma kruka dock kommer dom inte blomma det året . plantera inte om dom nu gör det i feb-mars . glöm inte att klippa veck fröställningarna .
susa
Vad tror du om att övervintra ljust? Har sett att många sätter dem mörkt över vintern.

Susa
Alexander-VG-zon3
mina har jag på friland så dom är med hur vintern blir och solen . men du kan övervintra dom mörkt och svalt 0c +5c . går det över +10c och om det är en vintergrön så behövs ljuse . finns olika sorter dom härdiga som vissnar ner och dom icke härdiga som är vintergröna . dom jag har är härdiga sorter som vissnar ner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon