susa
Jag köpte blå och vita knölar från odla i våras och jag satte varje knöl för sig själv i en kruka, ca 20 cm plast. Nu är krukorna fulla med rötter (en blommar!!) och jag undrar om jag ska plantera om dem? Jag funderar på att sätta ihop dem och tre i stora krukor som blir snyggare redan nu. Jag kommer att övervintra dem kjust i växthus, 5+ i vinter.

Susa
flaxss
du kan plantera om dom till våren om du vill ha alla i samma kruka dock kommer dom inte blomma det året . plantera inte om dom nu gör det i feb-mars . glöm inte att klippa veck fröställningarna .
susa
Vad tror du om att övervintra ljust? Har sett att många sätter dem mörkt över vintern.

Susa
flaxss
mina har jag på friland så dom är med hur vintern blir och solen . men du kan övervintra dom mörkt och svalt 0c +5c . går det över +10c och om det är en vintergrön så behövs ljuse . finns olika sorter dom härdiga som vissnar ner och dom icke härdiga som är vintergröna . dom jag har är härdiga sorter som vissnar ner
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon