malin72
ja imorgon är det ju 30 år sedan Elvis dog......jag tycker själv att han har gjort mycket bra och ja jag har varit ett stort fan blush.gif skrivt stora kompendier som skolarbeten mm men men vad tycker ni var det bärsta han gjorde 000.gif
röstning
skriv gärna vad ni tycker flirting.gif
glömde ju att säga att jag gillar många av hans verk men röstade på Suspicious Minds
Alba
Omöjligt....jag har nu läst titlarna om och om igen. wacko.gif

Jag har flera favoriter som jag har svårtatt gradera:

Suspicious Minds
In The Ghetto
Can't Help Falling In Love
Crying In The Chapel
Are You Lonesome Tonight?
One Night
Always On My Mind
Love Me Tender
It's Now Or Never

Jag kan inte välja....måste tänka på saken. slap.gif
vindspel
Jag gick in och röstade och fick sedan se vilken som ledde, det var den jag röstt på angel_not.gif
http://www.youtube.com/watch?v=r1mtI_Sc0zo
titti49zon6
Oj, är det så länge sen -cry-.gif jag börjar visst bli gammal rotfl.gif
Jag bara älskar all hans musik, spelar den ofta
och jag har ett litet Whiskeyglas med Elvis på crazy.gif som jag använder då och då giggle.gif
Var till Ö-vik för ca 15 år sen på Elvisutställning och såg hans scenkostymer och en massa annat som han hade ägt
har fortfarande kvar en almanacka med Elvis på som jag köpte då
Har nästan alla hans låtar på skiva,lagt in dom i mobilen,på datorn och i MP3 spelaren whist.gif
Jag fyller dessutom år den 8 januari så då brukar Elvis och jag fira rose.gif hbd.gif
Om jag är ett Elvisfan......gissa själva crazy.gif
Vilken låt som är bäst kan jag inte säga, men One Night var den låt som jag dansade till med min man för 43 år sen blush.gif
och vi är gifta sen 1971
Krolliljan
CITAT (vindspel @ 15-08-2007, 15:08) *
Jag gick in och röstade och fick sedan se vilken som ledde, det var den jag röstt på angel_not.gif
http://www.youtube.com/watch?v=r1mtI_Sc0zo

Röstade på samma
Inga från Närke
Tillhör åldersgruppen som i skolan "slogs" om vem som var bäst Tommy Steel eller Elvis. Det fanns ju knappar att köpa och ytterplaggen var täckta med sådan på den man gillade och då i mitt fall Elvis. Tyvärr var man inte klok nog att spara alla dessa de hade varit värda en del idag.

Har ingen speciell favorit utan älskar alla hans låtar. Ja kanske inte de allra första men Elvis är Elvis för mig.
Såg en gammal film på TV häromdagen trots att jag sett den tidigare.
Hade en del LP och ett LP-album men när vi fick översvämning här för ca 10 år sedan blev alla LP förstörda. De skulle ha behövts rengöras eftersom det var regn och avloppsvatten, men försäkringsbolaget ville inte betala vad det skulle kosta vi fick bara 20 kr/LP, sedan blev alla fodral förstörda också. Hade en LP som var samlarvärde på enligt en fanclub i Danmark men tyvärr så eftersom fodralet blev förstört är den inte värd något längre.
[attachment=6334:17juni1.gif]
Farmor
Jag röstade på den första låt jag kom att tänka på och som jag tycker mest om av alla hans låtar: Moody Blue. wub.gif wub.gif wub.gif
Pirum
Moody Blue är bra, en värdig avslutning på karriären får man nog ändå säga.

Även om 'senare' låtar som In the ghetto och Suspicious minds är grymma så måste nog min röst hamna tidigare...efter att ha rådbråkat mig själv så kan jag nog inte säga något annat än Jailhouse rock. På många sätt den ultimata rocklåten. Sen tycker jag Heartbreak hotel är sanslöst bra också. Jag tycker om den gamla stilen med piano i låtarna. Gärna ståbas istället för elbas.

Elvis är en av mycket få, Jussi Björling kan nog sägas vara en annan, som kan ta i stort sett vilken halvmedioker låt som helst, sjunga den rakt upp och ner och få den att låta bra.
malin72
ja jo visst är det svårt att välja 1 låt giggle.gif
kom att tänka på vad min mamma berättade, hon är född på 50- bravo.gif talet och när hon gick i skolan så var det Beatels som gällde....dom skrev namnen på skor mm knappar osv
men mamma skrev ju Elvis på sina och hennes skor gömde dom för henne.....hon gillade ju fel enligt dom andra duh.gif hon har berättat en massa (hon var väl lite tokig i honom) men hon var nog inte ensamen whist.gif

jo nog har han en härlig röst till härliga låtar...synd att man inte kan resa bakåt i tiden då skulle jag minsan stå där och skrika jag med flirting.gif a0a.gif a0a.gif
krellus
Jag röstar på: "I want you, I need you, I love you".... eller vad den nu hette.

Jag, brorsan och 2 barndomskamrater hade konserter för våra föräldrar då vi var "yngre".
Vi hade dessutom fräckheten att ta betalt. 5 kronor men då ingick en skön stol.
AnnammA
Jag har gått och nynnat på "In the ghetto" hela morgonen, och den fick det bli.
Jag var 14 år när Elvis dog, så för mig var han ingen stor idol. Det var ju andra som gällde då, och så hade punken börjat dyka upp...Jag tror Magnus Uggla gav ut sitt album"Varför ska man ta livet av sig...", där han hade en del punkinspirerat matrial( som man tyckte då)
Däremot anser jag ändå att han är en av de stora inom rockmusiken tillsammans med Freddie Mercury och John Lennon(och kanske några till?)
Hälsn
AnnA
Anki på Öland
Kan bara inte bestämma mig för en.... alla lika bra!
Anki
Kakaduan
Can't help falling in love!

Kakaduan
anna_rispan
Jag röstade på Devil in disguise. För den brukar jag sjunga på. Men det är ju massor av hans låtar som sitter.
gammelnalle
nä... det går inte välja EN låt...

Även om jag aldrig varit någon egentlig Elivs-fan så kan man inte negliera en sån storhet och jag har ett flertal av hans låtar på min reportuar som trubbis.. inte nödvändigtvis den bästa...

lättare blir det med en 10itopp, här är min UTAN rangordning:

Suspisious mind
Can't help fallin' in love
Hound dog
Jailhose rock
Love me tender

I need your love tonight
Little sister
Always on my mind
Return to sender
You're the devil in disguise
oops... tog visst slut där

Jag var inte med, men jag minns att man i norrland visade sitt sitt stöd för ANTINGEN Elvis eller Tommy (Steele) genom att man vek ner sina GUMMISTÖVLAR och skrev sin idol på det nervikta.. Min storasyster hade Elvis... så jag MÅSTE ju håla på Tommi (obs stavning´) och kommer BARA ihåg två låtar med "Tommi" (även om jag på ålderns höst har lärt mig mer om Tommis låtar och faktiskt har med Singing the blues på repotuaren- Fast Guy Mitchels version.....)

nåja nu var det ju the KING ......

så KING Creole......

b

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon