skogstroll
I min trädgård jag tog över för sådär 1 år sen står en liten rutten stuga där det bott (gissar jag) en liten gumma och en gubbe. Det finns massa små lämningar av gamla rabatter som de murat med kantstenar och grejer, samt det här som ser ut som nån slags ugn med tegel. Nån som har idé vad den kan ha använts till? Nån slags hemgjord grill eller nått... giggle.gif

[attachment=6333:P8140027.JPG]

mamamaggan
Det kan inte vara lämningar av en s k pannmur ? Har sett en sådan för länge sedan.

Uppepå eldplatsen hade man en stor gryta där man tvättade kläder. Du förstår säkert hur det gick till.
Margith
Mycket troligt att Mamamaggan har rätt, men det skulle kunna ha varit en fiskrök också.
KURT
Men har det verkligen eldats där? Har det eldats så borde det vara sotigt, det brukar inte försvinna!
skogstroll
ja det finns sotrester! Var en intressant teori om pannmur! De måste ju ha tvättat nånstans
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon