Köpte en Prairie Dawn i våras och planterade den men det verkar vara något annat som kommer upp....
Den ser inte ut som den ros jag trodde jag skulle få.
Vad kan det vara ?
java script:add_gallery(java script:add_gallery(java script:add_gallery(Verkar inte klara av det här med bilderna - de finns i mitt album.
kerstin z5-6
16-08-2007, 09:01
Du har rätt ros -den ser i alla fall vad jag kan se på bilden ut som en P dawn-Vad är det som gör att du tror det är fel ?
Jag har en PD sen tidigare och den har mycket mindre blad,ljusare och mattare blad samt inte så välfyllda blommor. Nu kan det väl vara så att den första är lurig men den liknar mer den ros jag har trott vara PD.
kerstin z5-6
16-08-2007, 11:51
Ok -du får avvakta och se -första rosen kan vara lite avvikande
Tackar för väldigt snabbt svar och trösterika ord! Denna ros blommar redan överdådigt med uppemot 20 blommor sedan tre veckor på en ca. 50 cm hög buske - alla lika fina ! Var själv inne på att den kanske ändrar bladform på sikt och blommorna är självklart välkomna i trädgården. Hoppas bara att den blir stor nog ....
kerstin z5-6
16-08-2007, 22:56
Ska också tillägga att v mina 14 .. hm .. P dawn är rosorna mycket variabla -bladverket , ser blankare ut på vissa plantor med -rosorn kan vara halvdubbla till helfyllda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.