Full version: Aj aj! :(
Magdis
Lilleman trillade ur sängen imorse! sad.gif Han ligger i vår dubbelsäng och jag hade buntat upp under madrasserna på bägge sidor så att det blev höga kanter o tidigare har han inte kunnat ta sig över dem. Men idag hände det. Han vaknade utan att ge ifrån sig ett pip och försökte antagligen krypa över kanten o for då med huvet före i golvet. crying.gif Vi hörde smällen o min pappa sa "nu trilla Elias ur sängen" o jag rusade upp för trappan så fort jag kunde samtidigt som Caroline grinade så tårarna sprutade, hon fick panik. -cry-.gif

Han grät en stund i min famn men lugnade sig sen och flinade lite. Sen började han prata o nu leker han som vanligt. Han har ett rött märke i pannan.

Gissa vem som ska skruva ihop spjälsängen ikväll?
vindspel
När jag läser detta kan jag känna doften av baby, oh vad gott. Nu är min 19 år så nu luktar han herrparfym laugh.gif
Lady Hamilton
Jag gör en vild gissning Magdis..............jag gissar på att DU kommer att skruva ihop spjälsängen blush.gif Vilken tur att det gick bra för "lilleman"
Alba
Oj lilla gubben så rädd han skulle ha blivit när marken plötsligt var långt borta.
Storasyster med gott hjärta fick sig en rejäl törn hon också.

Tur att det gick bra. Kram till er alla.
Eva-Helene
Ja, tänk vad fort dom utvecklas dom små liven! Ena dagen kan dom inte ta sig en decimeter ens, nästa dag lyckas dom dra iväg en hel meter! Tur att det gick bra ialla fall! (jag har 4 barn o ingen av dom har utvecklats i samma ordning eller samma takt. Olyckor har hänt!)
AnitaO
CITAT (vindspel @ 16-08-2007, 11:52) *
När jag läser detta kan jag känna doften av baby, oh vad gott. Nu är min 19 år så nu luktar han herrparfym laugh.gif

Min också laugh.gif
Jepp Magdis, det är bara att skruva ihop spjälsängen nu smile.gif
Tesa
...eller ha en madrass på golvet..
Magdis
Blir så många madrasser i så fall, en på varje sida om sängen o helst en vid fotändan också. Lilla gubben, han klarade sig trots allt rätt bra tack o lov. Han har fått mumsa på smörgås med leverpastej idag och kladda med den så mycket han har velat.
|Birgitta|
*raderat*
Magdis
CITAT (|Birgitta| @ 16-08-2007, 18:48) *
Har precis umgåtts några dagar med en liten som alldeles bestämt fått för sig att han minsann kan äta själv. Det brukar sluta med att han har mat i öronen t o m. giggle.gif Men vad gör det när man är så go och sin fasters hjärtegryn... wub.gif

Hihi, mat i öronen! giggle.gif Har en känsla av att min son hellre skulle stoppa mat i öronen på mig än på sig själv.
Tesa
CITAT (Magdis @ 16-08-2007, 16:19) *
Blir så många madrasser i så fall, en på varje sida om sängen o helst en vid fotändan också. Lilla gubben, han klarade sig trots allt rätt bra tack o lov. Han har fått mumsa på smörgås med leverpastej idag och kladda med den så mycket han har velat.

Jag menade ju att han kan sova där..på madrassen på golvet alltså så ramlar han inte så långt... giggle.gif
Biggan_
Så skönt att det gick väl Magdis! Visst får dom små sina törnar, men det kan gå illa om man har otur!
Så du tröstar med leverpastejmacka du! laugh.gif
Magdis
CITAT (Tesa @ 16-08-2007, 23:41) *
Jag menade ju att han kan sova där..på madrassen på golvet alltså så ramlar han inte så långt... giggle.gif

Ahaa, du menade så! giggle.gif Ja så kunde man kanske göra, då kan man ju ligga bredvid honom och natta också. Det är lite svårt i en spjälsäng. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon