Shangalia
16-08-2007, 15:50
Hmm..
Detta är inte mitt område,
men bär dom inte runt på äggen under stjärten?
Finns säkert dom som är munruvare också, men som sagt jag chansar bara
Hoppas att det finns nån annan här som verkligen kan svaret!
Munruvar tror jag inte men kanske som du säger Shanglia att de bär rommen där vid stjärten men jag tror att det börjar under det skal som vi viker undan för att komma åt smöret,har för mig att vi har fått rom där i bland,ja jag är nästan säker.
malin72
16-08-2007, 19:29
men det konstiga är ju att det bara var 1......fanns alltså ingen annan kräftkompis
mamman kanske åt upp dem,det är ju inte ovanligt inom primitiva varelser.
Vi hadde en kejsar skorpion som som gjorde så ,fast hon hadde syrsor i terariet.
malin72
16-08-2007, 19:38
nej alltså jag menar att jag har bara alltid haft 1 kräfta i akvariet..........hur kan den då göra bebisar???????????????
Eva-Helene
16-08-2007, 19:41
Du har inte köpt nya växter nyligen? I så fall kan ju ett yngel ha följt med till dig.
malin72
16-08-2007, 19:46
nope inget nytt alls och det är samma sort det syns så väl ........
Nej saken är att det har skett en befruktning, sen när för hållandet är bra.så befruktas honan med spermierna som hon har sparade nånstans bakom skallen och det kan ha hänt för något år sedan.låter lite kompliserat,men den förklaringen fick jag ,jag tänker att kräftor är lika.
Shangalia
16-08-2007, 20:36
malin72
16-08-2007, 20:44
malin72
16-08-2007, 21:00
CITAT (storm @ 16-08-2007, 21:15)

Nej saken är att det har skett en befruktning, sen när för hållandet är bra.så befruktas honan med spermierna som hon har sparade nånstans bakom skallen och det kan ha hänt för något år sedan.låter lite kompliserat,men den förklaringen fick jag ,jag tänker att kräftor är lika.
för svar jo det kan ju stämma vi har nog haft den runt 1 år
skojjigt
Jan Lindgren
16-08-2007, 21:45
Hej!
Vad är det för kräfta. Det finns fruktansvärt många arter av kräftdjur. Det går inte att svara på frågan utan att veta arten.
MVH
Jan Lindgren
malin72
16-08-2007, 22:15
CITAT (Jan Lindgren @ 16-08-2007, 22:45)

Hej!
Vad är det för kräfta. Det finns fruktansvärt många arter av kräftdjur. Det går inte att svara på frågan utan att veta arten.
MVH
Jan Lindgren
ja du ojoj hm svårt att komma ihåg nu
hade allt nerskrivet förrut men......den är köpt på akvarielagret i stockholm så jag kanske kan luska ut det
det är inte en eremit iallafalll
Jan Lindgren
17-08-2007, 19:02
Hej!
Ser den ut som dem man äter så är det troligen en amerkansk sumpkräfta. Jag gissar att den hade rom när du köpte den och att rommen kläcktes ganska snart efter att du fick hem den. De flesta ynglen har blivit uppätna men en har lyckats överleva och har nu blivit så stor att hittar den. Det är bara att gratulera. Ge den mycket mat . De växer snabbt.
MVH
Jan Lindgren
malin72
17-08-2007, 19:04
CITAT (Jan Lindgren @ 17-08-2007, 20:02)

Hej!
Ser den ut som dem man äter så är det troligen en amerkansk sumpkräfta. Jag gissar att den hade rom när du köpte den och att rommen kläcktes ganska snart efter att du fick hem den. De flesta ynglen har blivit uppätna men en har lyckats överleva och har nu blivit så stor att hittar den. Det är bara att gratulera. Ge den mycket mat . De växer snabbt.
MVH
Jan Lindgren
åh vad skojj tack så mycket för ditt svar ........
sanakan
19-08-2007, 17:59
Hej! Bli medlem på Zoopets forum och ställ din fråga i forumet "skaldjur" där så får du en massa tips!
Hela det forumet är dessutom extremt bra när det gäller frågor kring akvarier.
http://www.zoopet.com/forum/forumdisplay.php?f=131
malin72
19-08-2007, 18:02
CITAT (sanakan @ 19-08-2007, 18:59)

Hej! Bli medlem på Zoopets forum och ställ din fråga i forumet "skaldjur" där så får du en massa tips!
Hela det forumet är dessutom extremt bra när det gäller frågor kring akvarier.
http://www.zoopet.com/forum/forumdisplay.php?f=131 är medlem där redan men tack för ditt tips...det är bara det att jag är här jämt och vet att vi har duktigt folk här med...men ja jag kanske tar ett kort och skickar in där med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.