malin72
jo kruxet är att när jag var på växtbytardag på AoT så stog det inte på alla vad det var utan jag bara sprang glatt fram och fick ta det jag ville ha yahoo.gif men nu kommer jag ju inte ihåg vad dom heter....
denna är en av dom whist.gif är det en näva eller dunno.gif

[attachment=6388:blandat_07_272.jpg]
Helen i Piteå Zon 5
ser inte riktigt ordentligt men jag tycker den liknar en Trumpetblomma g.gif
Gillan
Tycker också att det ser ut som en trumpetblomma................Salpiglossis, Kew Blue
titti49zon6
Gillan har helt rätt tummenupp.gif spara frökapslarna så kan du så egna nästa år
Jag har en låda vid bron som jag sått från egna fröer som jag tog förra året
malin72
aha vad skojj tack för era svar det är alltså en sommarblomma då antar jag unsure.gif
Gillan
Ja, det är en sommarblomma malin tummenupp.gif . Som man får så varje år om man vill ha den yes.gif ...............Och det kanske man vill eftersom blommorna är fantastiskt vackra. Men så taniga och rangliga som mina blev i år vill man inte ha dem. Nästa år kommer de att bli bra mycket bättre tummenupp.gif
Maggan H
Den är ju inte riktigt fröäkta, men mina plantor i år som jag tog frö på i fjol av den chokladfärgade, fick en ådring allt mellan gult, blått och brunt, de blev mycket finare än den bruna, faktiskt! tongue.gif Så ibland är det bara tur att de inte blir vad man tror! whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon