Nybörjar-Linda
I senaste numret av Allt om trädgård finns en bild av en underbar rosa ros som heter "Home & Garden" (Kordes 2001). Har sökt efter den på nätet men hittar ingen som säljer den. Vet någon var man kan få tag på den??
ewa zon 3
Kordes har den till försäljning på deras hemsida.
Kordes

Såg nu att Flora Linnea också verkar ha den men vet inte om de har den till försäljning nu till hösten
Flora Linnea

/Ewa
Åsa, mälardalen zon 2
Kordesrosor kan man skicka efter direkt från Kordes.

http://www.kordes-rosen.com/

Men man kanske bör skicka efter merän en ros för det ser ut som att fraktpriset på paket upp till 10kg kostar runt 200kr ifall man skickar efter från sverige (det finns lista på kordes hemsida vad de tar för pris på ett ungefärt ill olika länder).

Nybörjar-Linda
Stort tack för svaren!! Då ska jag titta på deras hemsida! Någon som för övrigt känner till något om den sorten?
Kajsa
Köpte rosen i våras av Flora Linnea, den är provodlad i zon 5 i Ockelbo Wij Gård. Rosen dog hos mig, vet ej varför, får väl försöka med ett nytt ex. Titta under " aktiviteter " på Flora Linneas hemsida, nya Kordesrosor där hittar du rosen. Köpte även andra av dessa som klarade sig bättre.
Nybörjar-Linda
Kajsa,

Köpte du flera exemplar av rosen eller råkade du få 1 måndagsexemplar? Tänkte plantera den istället för Sommerwind som jag först planerade. Vad tror du om det?

/Linda
Kajsa
Jag köpte en ros som sedan dog.
Home & Garden är helt liten ca 0.5 och lika bred, Sommerwind blir ca 1 m hög drygt x 1 m också zon 5 ros. Vet inte hur Home & Garden blir, frisk, livskraftig osv den är så ny och det tar många år innan man vet från många ställen i Sverige, men zon 5 har man gått ut med. Sommerwind har jag på många ställen i trädgården, en jättefin och bra basros som aldrig fryser bort, söta vågiga kronblad, en toppenros är det. Varför inte sätta Sommerwind bakom och Home & Garden framför.
Tosan
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-08-2007, 19:49) *
Kordesrosor kan man skicka efter direkt från Kordes.

http://www.kordes-rosen.com/

Men man kanske bör skicka efter merän en ros för det ser ut som att fraktpriset på paket upp till 10kg kostar runt 200kr ifall man skickar efter från sverige (det finns lista på kordes hemsida vad de tar för pris på ett ungefärt ill olika länder).

Oj, lite sjuk blir man ju när man kollar där... Men på en del står det "available as plant-o-fix", men vad i hela friden betyder det? confused.gif
Bee
När jag läste texten runt bilderna tänkte jag att det går nog lika bra med Bonica. Samma höjd och växtsätt. Och inte helt olika blommor. Helt lika färg. Men det var läckra, säljande bilder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon