Förra året insåg vi att vad det var som lämnade stora uppvälta ytor i gräsmattan, fåglar, som letade pingborrelarver! Och det hade vi tyvärr gott om... Och borrarna svärmade som bara den några kvällar! Förra hösten använde vi Bionemas Nemagräs på en del av gräsmattan. Men i våras var det ändå en hel del som fåglarna ansatte, så jag gjorde om det hela över en större yta. Det är ju lite jobb, och en hel del pengar, att vattna ut alla dessa larver. Och en bra sak är att vi inte sett samma svärmning i år, faktiskt inte en enda "borre". MEN när jag idag rensar upp i en "död" yta, där jag drog av grässvålen förra hösten, bara för att se hur det såg ut, så hittar jag minsann några larver ändå... Dock inte så stora som i våras och förra hösten. Men frågan är ju om jag borde använda Nemagräs i höst igen? Det har ju bäst effekt på våren vad jag förstår. Men jag vet ju inte hur stor skada de larver som nu finns hinner göra. Och, som sagt, det är ju inte helt gratis... Någon som kan delge sina erfarenheter?