Full version: Besviken
Tosan
Har varit i umeå i 2 dagar och idag när gubben och sonen kom för att hämta mig tänkte jag att man kunde spana in nån plantskola eller 2 och kanske göra nåt reafynd. Hittade en med ett otroligt sortiment, men vilka priser! Och inte var det rea heller... -cry-.gif Så dagens enda fynd blev en kaktus till sonen på blomsterlandet... Och jag som hade hoppats på att komma hem med nån billig perenn
Eva-Helene
Men stackare! Ta det bara lugnt, vänd dig till oss i klubben, det är nog nå´n av oss som har nå´n kul växt till dig! trostar.gif
Tosan
Ja, bara jag kommer på vad jag vill ha, förutom rosor... Känner mig lite fixerad just nu crazy.gif
Eva-Helene
Jasså! Konstigt...det har aldrig hänt mig! innocent.gif hrmm
kerstin z5-6
Meen .. du ska ju frågaa här innan du åker -Smultronstället -vaar du inte förbi där ?? de hade ju 20 procent på allt
Dyrt är det inte heller
Alba
CITAT (Tosan @ 16-08-2007, 22:00) *
Har varit i umeå i 2 dagar och idag när gubben och sonen kom för att hämta mig tänkte jag att man kunde spana in nån plantskola eller 2 och kanske göra nåt reafynd. Hittade en med ett otroligt sortiment, men vilka priser! Och inte var det rea heller... -cry-.gif Så dagens enda fynd blev en kaktus till sonen på blomsterlandet... Och jag som hade hoppats på att komma hem med nån billig perenn

Men....Blomsterlandet har ju 50% på perenner. Men det är klart...det går väl åt som smör då.
Tosan
Nej vi var på ett ställe på teg som svågern brukar ruinera sig på, och blomsterlandet hade nästan inget kvar, inget jag föll för iaf.
Hade ärligt talat förväntat mig att konkurrensen skulle göra allting lite billigare, men icke. Och jag börjar förstå att det är billigare att åka över till finland och handla rosor än att köpa dem i umeå, iaf om alla har samma priser som den plantskolan.

Men, det var ju mest en chansning vi tog, inget som var egentligen nödvändigt, utan mest "passa på när man ändå är där" lixom.
lolo
Umeå är tyvärr inte "känt" för att erbjuda handelsträdgårdar med enormt utbud till bra priser... Smultronstället mot Holmsund är väl det enda alternativet som stämmer in någorlunda på den beskrivningen... Själv handlar jag hellre på annat håll: internet, växtloppis eller helt enkelt närliggande orters handelsträdgårdar! T.ex. Rydlinge utanför Skellefteå - kanonfin handelsträdgård med både bra utbud till vettiga priser samt en fin visningsträdgård! Var dit nyss och ska dit till våren igen! Sen finns det ju handelsträdgårdar i övriga Sverige också väl värda besök!
kerstin z5-6
Rydlinge-haha -jag tycker han är ganska dyr angel_not.gif men jag åker till Bryggmans i Piteå och Hanskog i Umeå
Gräset är alltid grönare .....Pitborna o du åker till Rydlinge rolleyes.gif
Tosan -Om det är lättare för dej att åka till Umeå -än till sctaaan -skellefteå) så är Blomkvist själv med rosor oftast där o säljer på Umeemässan i slutet april

Igår köpte jag tre träd , två blåregn och tre perenner på Blomsterlandet för 500 pix sammanlagt smile.gif
Tosan
Nja, jag åker hellre till ske-å än Umeå, men som regel behöver man till umeå oftare... Å nu ska jag va där 4 veckor med start i mitten av november *blääää*
Nästa gång jag ska till nån av storstäderna ska jag fråga er först innan jag tror jag ska kunna fynda giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon