Anki på Öland
Mimmi dog hastigt för några veckor sedan.

Trist när det händer fort och så tidigt, hon hade inte på något sätt visat tecken på att ha blivit gammal. Hon blev bara så trött, sov hela tiden. Var förståss hos veterinären och hon konstaterade att hon hade blodbrist och förstorad mjälte. Vi medicinerade några veckor men hon blev ändå bara tröttare och tröttare. Till slut orkade hon inte gå ut ens, då var det dags.
Fick obduktionsresultatet i veckan, hon hade malignt lymfom, kändes så bra att jag inte fortsatte försöka hålla henne vid liv!!
Anki
Ewa L
Ett litet försök till tröstekram! kompiskram.gif

Vi är många som av erfarenhet vet hur tufft det är att förlora en älskad vän. Men sorgen blir mindre tung med tiden och de roliga minnena tar över.

Håll ut! rose.gif
herkules
beklagar sorgen,
kram!
rose.gif
Fenja
Så tråkigt, jag beklagar sorgen.
Mvh
Fenja
*Stintan*
trostar.gif kram2.gif
Sailor Pluto
trostar.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif !
malin72
usch det är inte roligt när eller hur det händer men rätt beslut tog du ju...hoppas att det känns rätt eftersom att man inte vet hur dom lider no.gif men du fick ju reda på att hon var sjuk så då var det ju helt rätt att hon fick somna in....men som sagt det är tomhet och saknad ändå
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Floppy
Usch vad tråkigt...men strångt av dig att ta beslutet... trostar.gif
Snöflinga
Så sorgligt, beklagar verkligen och sänder trostar.gif
yla
skönt o få bekräftat att du gjorde rätt trostar.gif
sqrulan
sad.gif Jätte sorgligt,beklagar sorgen.

Kramiz från Sqrulan.
pejori
Alltid tråkigt när det händer. kompiskram.gif
skönt att veta att du gjorde rätt trostar.gif
zaaritha
Så sorgligt!
Det är hemskt att förlora ett kärt husdjur!
mamamaggan
SÅ tråkigt Anki ! Men det blev ju rätt i alla fall när hon var så dålig.
Anki på Öland
Tack alla, ja det är tråkigt men skönt att hon slapp lida! Och eftersom tibetaner är buddister kommer hon säkert tillbaka till mig i form av någon annan........ wub.gif
Anki
zaaritha
Det gör hon!
Kram!
Irene_L
Så sorgligt för dig, Anki men hon kommer säkert tillbaks i form av någon annan. trostar.gif

Min förra hund Kasper, en norfolkterier, blev svårt hjärtsjuk när han var 9 år. Till slut fick vi ta det svåra beslutet att ta bort honom. Det blev så tomt hemma efter honom så vi beslör att skaffa en ny hund men en annan ras, en shetland sheepdog. Det mest konstiga är att den nya hunden, Morris är född på den gamla hunden dödsdag. Så vi säger att Kasper gick "över" direkt i Morris för Morris är mycket envis precis som Kasper var. wub.gif
zaaritha
Ja, nog kommer djuren tillbaka, om de trivdes........................
Leia
sad.gif Skickar tröstekarmar i massor! trostar.gif

Magdis
Så tråkigt! Skickar massor av tröstkramar. crying.gif
Wilmer
trostar.gif

Wilma
Chamomille
CITAT (Anki på Öland @ 17-08-2007, 10:06) *
Mimmi dog hastigt för några veckor sedan.

Trist när det händer fort och så tidigt, hon hade inte på något sätt visat tecken på att ha blivit gammal. Hon blev bara så trött, sov hela tiden. Var förståss hos veterinären och hon konstaterade att hon hade blodbrist och förstorad mjälte. Vi medicinerade några veckor men hon blev ändå bara tröttare och tröttare. Till slut orkade hon inte gå ut ens, då var det dags.
Fick obduktionsresultatet i veckan, hon hade malignt lymfom, kändes så bra att jag inte fortsatte försöka hålla henne vid liv!!
Anki

sad.gif Kram till dig. Jättefin vovve. Nu kom tårarna igen... trostar.gif
inger1
Oj, vad jag känner för dig.
Har en 10+collie och jag tittar varje dag, syns något tecken, du vet.
Den dagen kommer dör jag oxå en bit, en stor bit.
Trösten är liten nu men det blir bättre.
stennie
Så sorgligt ! trostar.gif
evelina
Oh vad tråkigt Anki men skönt att du ändå tog rätt beslut.
Skickar tröstekramar från mig och Hugo.
trostar.gif
Mvh Evelina
annama
Till Anki på Öland

Min älskade 12 år gamla bullterrier gick bort i fredags. Hon hade kräkt upp massor med levrat blod under natten och på djursjukhuset konstaterades en tumör. Eftersom hon desssutom hade artros och diabetes sedan 3 år tillbaka ville vi inte hålla på och låta henne gå ignom en massa jobbiga undersökningar och operationer utan hon fick sluta. Det kommer att ta lång tid innan jag kan tänka på henne utan att tårarna kommer.

Så Anki, jag förstår precis hur du känner. Jag har ytterligare en hund, men det gör inte sorgen mindre.
Anki på Öland
CITAT (annama @ 27-08-2007, 22:43) *
Till Anki på Öland

Min älskade 12 år gamla bullterrier gick bort i fredags. Hon hade kräkt upp massor med levrat blod under natten och på djursjukhuset konstaterades en tumör. Eftersom hon desssutom hade artros och diabetes sedan 3 år tillbaka ville vi inte hålla på och låta henne gå ignom en massa jobbiga undersökningar och operationer utan hon fick sluta. Det kommer att ta lång tid innan jag kan tänka på henne utan att tårarna kommer.

Så Anki, jag förstår precis hur du känner. Jag har ytterligare en hund, men det gör inte sorgen mindre.

Känner med dig!! Har också flera men det gör ingen skillnad.¨
Anki
Kathy
Åh...vad finns det för ord att säga som kan trösta??
Inga ord i världen tröstar..... trostar.gif

Till Anki på Öland, annama och er alla som mist er käraste vän: Rainbow Bridge - slå på ljudet på datorn....det är musik också....
Sailor Pluto
CITAT (Kathy @ 29-08-2007, 22:36) *
Åh...vad finns det för ord att säga som kan trösta??
Inga ord i världen tröstar..... trostar.gif

Till Anki på Öland, annama och er alla som mist er käraste vän: Rainbow Bridge - slå på ljudet på datorn....det är musik också....

Varning för kraftigt tårflöde flirting.gif . Till och med min macho-sambo grät...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon