malin72
jo sent om siger så började något gro.....nu har jag lyckats få 3 små tummenupp.gif men hur gör jag nu?????? dom är så pass små att dom kommer ju inte hinna med att planteras iår -cry-.gif hur gör man då unsure.gif
[attachment=6419:blandat_07_276.jpg]
Betty
Övervintrar dem i kallbänk (gräver ner hela krukan) och håller tummarna för att de ska överleva. Så gör jag med mina frösådder som är för små att planteras ut i rabatterna. smile.gif
malin72
CITAT (Betty @ 17-08-2007, 17:17) *
Övervintrar dem i kallbänk (gräver ner hela krukan) och håller tummarna för att de ska överleva. Så gör jag med mina frösådder som är för små att planteras ut i rabatterna. smile.gif

kallbänk blush.gif kallas det bara så eller är det något speciellt shy.gif
Betty
Det heter så...
Hos mig är det ett par pallkragar på höjden med sand upp till övre kanten på den undre kragen.
BILD
Artikel om "bänkar"
malin72
aha slap.gif tack så mycket för svar tummenupp.gif
Boxer
Var det dom fröerna som jag skickade?

Jag har mätt min skuggviolruta (235 cm) och hoppas att fröna som jag plockade idag blir till lika höga plantor.
Den har fått flera frågor ifrån nyfikna turister!
kerstin z5-6
Annars klarar de rabatt i den storleken med -de ser skira ut men är tuffa
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-08-2007, 18:56) *
Annars klarar de rabatt i den storleken med -de ser skira ut men är tuffa

vad menar du Kerstin att jag kan plantera dom nu eller unsure.gif
malin72
CITAT (Boxer @ 17-08-2007, 17:29) *
Var det dom fröerna som jag skickade?

Jag har mätt min skuggviolruta (235 cm) och hoppas att fröna som jag plockade idag blir till lika höga plantor.
Den har fått flera frågor ifrån nyfikna turister!

japp det är dina frön...vill ju att dom ska klara sig men det var attans vilken tid det tog,dom var ute hela vintern och sen tog det lång tid skulle precis ge upp då såg jag något litet där i byttan yahoo.gif
kerstin z5-6
Javisst -de är inte större när jag sätter ut dem i rabatterna...nästa vår är de2m
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-08-2007, 23:27) *
Javisst -de är inte större när jag sätter ut dem i rabatterna...nästa vår är de2m

wow........då åker dom ner imorgon då...ska jag tänka på något speciellt för dom små dunno.gif
kerstin z5-6
vatten i etableringsstadiet som allt nyplanterat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon