Monarda
Bassen är sur! Inga fler Feline Greenies p g a ett EU-beslut som säger att det inte får importeras från USA så länge tillverkaren inte avslöjar ingredienserna. Det var beskedet jag fick från zoobutiken idag. Så idiotiskt! ranting.gif Som jämförelse kan man ju ta CocaCola, dom ingredienserna lär vi ju aldrig få reda på.

P7190070a.jpg

Chamomille
sad.gif
Det är ju bra att vi tänker på våra djur och deras hälsa, men inte oss själva...

Fin kisse. Så klart. smiley_small_hug.gif Ska jag ha en katt ska jag ha en svart kille! Så ere.
KURT
Alla förpackningar med Coca Cola som jag har sett har innehållsförteckning? EU-beslutet om att man måste deklarera innehållet i djurmat är ju utmärkt, speciellt i dessa tider när det förkommer så många [url="http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_14574912.asp?id=3954"]skandaler med djurmat.[/url.
Fenja
Jag har aldrig gillat Feliway i någon form... verkar sjukt att ge djur lugnande (i alla former) för att de ska trivas i en onaturlig miljö.
Mvh
Fenja
Chamomille
CITAT (Fenja @ 18-08-2007, 19:00) *
Jag har aldrig gillat Feliway i någon form... verkar sjukt att ge djur lugnande (i alla former) för att de ska trivas i en onaturlig miljö.
Mvh
Fenja

Exakt vad är Feliway?
Monarda
Undrar jag också?! Det här handlar ju om kattgodis!
Fenja
Feliway. Tyvärr har de ingen svensk hemsida så vitt jag förstår. Men det funkar säkert att kolla med en veterinär med. Det är ett sorts feromon av odefinierad art...
Mvh
Fenja
Monarda
CITAT (KURT @ 18-08-2007, 18:16) *
Alla förpackningar med Coca Cola som jag har sett har innehållsförteckning? EU-beslutet om att man måste deklarera innehållet i djurmat är ju utmärkt, speciellt i dessa tider när det förkommer så många [url="http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_14574912.asp?id=3954"]skandaler med djurmat.[/url.

Innehållsförteckningen säger inte allt. Aromer är inte definierat och Coca Cola-receptet är hemligt och förvaras till och med i bankfack. Det får vi dricka med EU:s goda minne men inte ge katten godis som är nyttigt för tänderna för att inte företaget vill avslöja innehållet. Det var ett exempel på vad jag upplever som korkat.
Chamomille
CITAT (Monarda @ 18-08-2007, 23:26) *
Innehållsförteckningen säger inte allt. Aromer är inte definierat och Coca Cola-receptet är hemligt och förvaras till och med i bankfack. Det får vi dricka med EU:s goda minne men inte ge katten godis som är nyttigt för tänderna för att inte företaget vill avslöja innehållet. Det var ett exempel på vad jag upplever som korkat.

Jag har undrat i 100 år (ok några år mindre) vad jag eg dricker när jag dricker cola. Det kommer jag aldrig att få reda på.
Det är synd att det ska komma fram såna här grejer om att det är "skitmat" som vi ger våra djur. Man vet tamej f-n vad som är bra och inte bra. sad.gif
Vem ska man lita på???
Monarda
Det här är en jättestor produkt i USA, vilket i och för sig inte garanterar att det inte är skit, men den rekomenderas av veterinärer där i alla fall och jag har ju själv sett på kattens tänder att han mår bra av dom. Enligt min handlare så planeras tillverkning av Greenies i Europa från nästa år och då går det tydligen bra att sälja dom igen! Tycker nog att EU-byråkraterna silar mygg och sväljer kameler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon