Alexander-VG-zon3
hejsan

kollade på gamla bilder på förra råets torka , så tog jag nya kort i dag och ville visa vad som hänt under ett år .

vilka kontraster från förra sommaren till denna

juli-aug 2006 (saknar den sommaren så torr å fin)
[attachment=6484:PICT0004.JPG]
[attachment=6485:PICT0005.JPG]
[attachment=6486:PICT0017.JPG]

18aug 2007
[attachment=6487:trädgård_960.jpg]
[attachment=6488:trädgård_961.jpg]

[attachment=6489:trädgård_962.jpg]
den andre och sista bild . hoppas vi får en torr och het sommar nästa år
Chamomille
Jag hoppas du skojar. rotfl.gif
Alexander-VG-zon3
tyvärr skojar inte coolgleam.gif
Chamomille
Nä, nu skojar du igen.... rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
nej jag skojar inte ,, fullaste allvar här

CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 20:02) *
Nä, nu skojar du igen.... rolleyes.gif

hmm tror att du skojar med mig g.gif
Chamomille
Okej unsure.gif
Du föredrar en "medelhavsmiljö" eller? Men jag vill ha grönt... Tycker att de sista bilderna var jättefina, medans de andra såg ut som en tidig vår??? Hur vill du ha det?
Alexander-VG-zon3
jo alltså tycker med trädgården är finare nu ett år senare . bara visa då och nu .

annars tycker jag det är finare med brunt och torrt överallt och hetta . så jag vill ha det 2-3månader utan en droppe vatten och het het het . då kommer min trädgård till sina rätt
renate
Så frodigt det ser ut hos dig i år.Men du vill ja ha torka och värme,klart jag vill också har varmt men varvat med regn.Vill du ha månadevis med torka,ska du ta bort gräsmattan och ersätter med annat material tex sten och grus,med rabatter för dina växter som oaser.För att få grönska plantera buska och täd.
Alexander-VG-zon3
nja gräs ska jag ha och så , vill ha en vanlig trädgård som är under svår torka . men sånt bestämmer naturen . så nåt år tycker jag den är extra fin och nåt år inte . bara stenlagt klara jag nog inte av .
renate
Nja den är kanske lite stor för att stenlägger allt gillar det inte heller.Det är ja din trädgård och du bestämmer hur den ska ser ut.Kul med lite för och efter bilder.
Chamomille
Du skulle ju ha våran fyllnadsmassa som vi "fick" av en markläggare. "Torr jord" eller vad det är. Inget (nästan) gräs växer där, medans gräsmattan för övrigt måste klippas hela tiden...
vindspel
Det ser så lummigt och fint ut i år hos dig. Förra året hade vi bevattningsförbud i Halmstad så jag fick vattna med kannor. Fy vad min rygg knäcktes. Tur att det finns något som heter slang och spridare.
I år har det regnat MYCKET här men så fort det inte gör det så fram med slangen. För att inte tala om krukor som måste vattnas. Man får nog verkligen ha ett trädgårdintresse för att stå ut med allt bevattnande och det har jag.
Jag tror nog att du tycker om grönskan i år eller?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 21:11) *
Du skulle ju ha våran fyllnadsmassa som vi "fick" av en markläggare. "Torr jord" eller vad det är. Inget (nästan) gräs växer där, medans gräsmattan för övrigt måste klippas hela tiden...

jorden är bra hos mig den vill jag gärna behålla . konstigt att inget växer där ? kanske bara va sand ?

CITAT (vindspel @ 19-08-2007, 10:28) *
Det ser så lummigt och fint ut i år hos dig. Förra året hade vi bevattningsförbud i Halmstad så jag fick vattna med kannor. Fy vad min rygg knäcktes. Tur att det finns något som heter slang och spridare.
I år har det regnat MYCKET här men så fort det inte gör det så fram med slangen. För att inte tala om krukor som måste vattnas. Man får nog verkligen ha ett trädgårdintresse för att stå ut med allt bevattnande och det har jag.
Jag tror nog att du tycker om grönskan i år eller?

tack jo lummigt är det . hos mig vad det med bevattnigsförbud . hade 2månader förra året utan en droppe med regn . detta år har dte nästan regnat dygnet runt i 2månader .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon