CITAT (mamamaggan @ 19-08-2007, 00:27)

Jo men det är ju det som är meningen. Jag blir också väldigt illa berörd men kanske mer förbannad. Förbannad på alla dem , ung som gammal , som mobbar andra. Med vilken rätt ? Allt för att få , i det korta perpsektivet iaf, må så mycket bättre själva och få tillhöra " rätt " grupp ".
Hur du ska bli bemött avgörs av många utifrån vad du " presterar " fysiskt , t ex i idrottssammanhang eller hur du ser ut , och inte vem du är. Varför har vi denna övertro på att den som är " vacker " utanpå måste vara det inuti också och vice versa ? Det är väl inte papperet och/ eller kartongen vi blir gladast för när vi får en present ?
Visst är det det som är meningen. Jag tar väl åt mig för att jag har varit med om samma sak kanske. Reklamen är bra gjord, jag tycker bara så synd om pojken....
CITAT (LadyG @ 19-08-2007, 00:40)

Maken uttryckte det strålande:
"En decimeter åt andra hållet hade den suttit vid stolproten, helt otagbart. Killen vågar chansa, det är det som gör lirare. Inte de som fegskjuter mitt på mål."
(Fritt citerat ur minnet)
Synd att man inte kan säga det till honom. Jag skulle vilja göra det. Förklara för killen hur rädda och småsinta mobbare är och vilka små och ynkliga människor de måste vara eftersom de finner nöje i att plåga andra.

Tydligen finns ett mycket stort nöje i att göra andra illa. Förmodligen bottnar detta i att de "små liven" har blivit utsatta för samma sak av sina föräldrar. Tänk om fler människor kunde öppna truten och säga ifrån när ett barn far illa.