Full version: Reklam på TV
Chamomille
Har ni sett reklamen med pojken som försöker sparka in ett mål och missar, och det blir skratt.... Pojken står och är jätte-ledsen. Den lilla bollen rullar gata upp och gata ned för att till slut hamna i ett garage i en hörna, med punktering... Usch va jag blir ledsen när jag ser (eller hör) den reklamen.

Camilla
mamamaggan
Jo men det är ju det som är meningen. Jag blir också väldigt illa berörd men kanske mer förbannad. Förbannad på alla dem , ung som gammal , som mobbar andra. Med vilken rätt ? Allt för att få , i det korta perpsektivet iaf, må så mycket bättre själva och få tillhöra " rätt " grupp ".

Hur du ska bli bemött avgörs av många utifrån vad du " presterar " fysiskt , t ex i idrottssammanhang eller hur du ser ut , och inte vem du är. Varför har vi denna övertro på att den som är " vacker " utanpå måste vara det inuti också och vice versa ? Det är väl inte papperet och/ eller kartongen vi blir gladast för när vi får en present ?
LadyG
Maken uttryckte det strålande:

"En decimeter åt andra hållet hade den suttit vid stolproten, helt otagbart. Killen vågar chansa, det är det som gör lirare. Inte de som fegskjuter mitt på mål."
(Fritt citerat ur minnet)

Synd att man inte kan säga det till honom. Jag skulle vilja göra det. Förklara för killen hur rädda och småsinta mobbare är och vilka små och ynkliga människor de måste vara eftersom de finner nöje i att plåga andra.
Chamomille
CITAT (mamamaggan @ 19-08-2007, 00:27) *
Jo men det är ju det som är meningen. Jag blir också väldigt illa berörd men kanske mer förbannad. Förbannad på alla dem , ung som gammal , som mobbar andra. Med vilken rätt ? Allt för att få , i det korta perpsektivet iaf, må så mycket bättre själva och få tillhöra " rätt " grupp ".

Hur du ska bli bemött avgörs av många utifrån vad du " presterar " fysiskt , t ex i idrottssammanhang eller hur du ser ut , och inte vem du är. Varför har vi denna övertro på att den som är " vacker " utanpå måste vara det inuti också och vice versa ? Det är väl inte papperet och/ eller kartongen vi blir gladast för när vi får en present ?

Visst är det det som är meningen. Jag tar väl åt mig för att jag har varit med om samma sak kanske. Reklamen är bra gjord, jag tycker bara så synd om pojken....

CITAT (LadyG @ 19-08-2007, 00:40) *
Maken uttryckte det strålande:

"En decimeter åt andra hållet hade den suttit vid stolproten, helt otagbart. Killen vågar chansa, det är det som gör lirare. Inte de som fegskjuter mitt på mål."
(Fritt citerat ur minnet)

Synd att man inte kan säga det till honom. Jag skulle vilja göra det. Förklara för killen hur rädda och småsinta mobbare är och vilka små och ynkliga människor de måste vara eftersom de finner nöje i att plåga andra.

tummenupp.gif Tydligen finns ett mycket stort nöje i att göra andra illa. Förmodligen bottnar detta i att de "små liven" har blivit utsatta för samma sak av sina föräldrar. Tänk om fler människor kunde öppna truten och säga ifrån när ett barn far illa.
Blomstertanten
Måste bara fråga : Vad gör filmen reklam för ?????
AnitaO
CITAT (Blomstertanten @ 19-08-2007, 09:11) *

Att stoppa mobbingen i ungdomsidrott.

Jag blir också jätteledsen varje gång jag ser den.
Den som gjort den reklamfilmen har verkligen lyckats med att förmedla sitt budskap.
Tesa
CITAT (Blomstertanten @ 19-08-2007, 09:11) *

Jag tror det är för "Friends"...nån antimobbingorganisation. Tror det var dom som hade den där alldeles lysande reklamen med en rödhårig kille som blev mobbad tills en av de lite äldre, coola killarna kom och hade färgat håret lika rött..
Eva-Helene
CITAT (AnitaO @ 19-08-2007, 09:18) *
Den som gjort den reklamfilmen har verkligen lyckats med att förmedla sitt budskap.

Håller med! Mycket skickligt gjort!
Chamomille
Ja. Mycket bra gjord.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon