Sissi
Jag tänkte skaffa mig en liten barnkammare till alla mina sticklingar... Tänkte ha ett mindra växthus där jag tidig vår kan flytta ut allt nysatt och alla sticklingar framför allt.. Har tyvärr ej plats inne...

Nu undrar ju jag: Om jag köper ett växthus med 6mm plast, behöver jag då köpa till buddelplast för att isolera växthuset? Vinner jag på att göra det? Kan jag flytta ut växterna ännu tidaigare i så fall? Tänkte köpa ett växthus på ca: 4 kvadrat meter, så då klär jag väggarna med bubbelplatsen, om jag förstått rätt?!?!?!

Jag hade inte tänkt att göra någon märkvärdig grund, utan bara en enkel, möjligen marksten alt, platter. Kikade på såna i plast som man använder på balkonger.. skulle ju kunna vara smidigt. Har så svårt att bestämma mig... Kom gärna med förslag...

Sköt om er!!!
MariaS
Vi bygde med isoleka till grunden. Kompletterar med bubbelplast och värmefläkt. Det blir fort utkylt när inte solen lyser.
Mu i myllan
Ställ in en värmefläkt med termostat så att det inte kyls ut på natten. Om du sänker taket genom att sätta bubbelplasten lägre än själva taket så blir det inte så många timmar som fläkten går. Isolera gäsrna golvet med ett lager frigolitplattor. De är ganska billiga och kan återanvändas.
Sissi
Tack för tipsen!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon