Full version: Havrebollar
NyUtslagenRos

HAVREBOLLAR
6 dl Havregryn
2 dl Socker
½ dl Kokos
4 msk Oboy (Det ska vara oboy inte kako VIKTIGT) happy.gif
200 gram Margarin
1 dl Mjölk

Allt måttas upp i en skål sen tas el vispen fram och vispas i ca 3 min till en härlig smet

rulla små bollar eller hur stora du vill ha de och i kokos

*Mums*
Eva-Helene
Den varianten måste jag prova!
NyUtslagenRos
CITAT (Eva-Helene @ 19-08-2007, 22:52) *
Den varianten måste jag prova!

ja de får du göra smile.gif
Limeblossom
Hmm...jag med. Oboy brukade jag alltid ha i förr, iaf byta ut lite av kakaon. Men kokos har jag aldrig hört att någon har haft i. Men...det blir väl så att jag får äta dom själv, sambon äter nog inte med kokos i......synd. angel_not.gif Barnen vet jag inte...får nog prova...
NyUtslagenRos
CITAT (Limeblossom @ 25-08-2007, 16:50) *
Hmm...jag med. Oboy brukade jag alltid ha i förr, iaf byta ut lite av kakaon. Men kokos har jag aldrig hört att någon har haft i. Men...det blir väl så att jag får äta dom själv, sambon äter nog inte med kokos i......synd. angel_not.gif Barnen vet jag inte...får nog prova...

Dom blir jätte goda.. jag fastna för de.. = farligt goda min åsikt.. happy.gif
Limeblossom
Nu har jag och äldsta sonen (snart 5år) rullat dom sista bollarna. Står i kylen och väntar... Dom vi provsmakade var jättemumsiga men jag tror att dom är ännu godare kalla. Och förresten så hade vi i lite mera oboy, dom såg så bleka ut smile.gif
NyUtslagenRos
CITAT (Limeblossom @ 26-08-2007, 18:20) *
Nu har jag och äldsta sonen (snart 5år) rullat dom sista bollarna. Står i kylen och väntar... Dom vi provsmakade var jättemumsiga men jag tror att dom är ännu godare kalla. Och förresten så hade vi i lite mera oboy, dom såg så bleka ut smile.gif

giggle.gif vad kul smile.gif
de går bra å ha i lite mer av de jag brukar ha i lite mer kokos *ler*
hoppas de ska smaka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon