Hej!
(Postade detta under trädgårdsbygge innan, men det verkar inte så välbesökt så jag försöker här oxå. Hoppas det e ok.)
Jag heter Tor och är ny på detta forum. Jag har själv endast en balkong, så nån klippa på trädgårdar är jag knappast. Fast jag önskar jag hade en!
Däremot sysslar jag med belysningsplanering/ljussättning, och är intresserad av ljussättning av privata trädgårdar. Vi har bland annat planer på att arbeta med belysning av trädgårdar.
Jag undrar därför om det är någon som har en ljussatt trädgård (medvetet ljussatt, inte bara entrearmaturer och en lykta vid infarten) som kan dela med sig med sina erfarenheter. Funkar armaturerna bra? Ser det så bra ut som du vill att det ska se ut? Vem har ljussatt din trädgård? Det vore jättespännande om du ville dela med dig av dina erfarenheter.
Eller skulle du vilja ha en vacker belysning i din trädgård? Hur mycket får det kosta? Vilka problem ser du? Skulle du kunna tänka dig anlita en belysningsplanerare, eller vill du gå och pula med alltihopa själv?
Jag är utbildad belysningsplanerare och svarar mer än gärna på frågor kring belysning (det behöver inte vara i trädgård,) om någon har funderingar. Här eller via e-post.
Sen undrar jag om det finns några Jönköpingsbor (eller iallafall från trakterna runt) som brukar besöka detta forum.