sobbe
Vad ska jag göra med den här rosen som inte vill blomma. Den har säkert stått där den står i många år. Jag har givit den nya rosjord och lite extra omsorg, jag klippte ner den helt i våras en del grenar är över två meter långa. Funderar på att ta bort den om inget händer. Är det någon som kan se på bladen vad det är för sort?
rosen vid stenen Rosen har nog stått här i många år.

närbild ros

kerstin z5-6
Går inte att säga säkert men räkna bladen är det sju .. ? I aå fall gissar jag att det är ett underlag -en ymp rosrot .. den ädla rosen är död .. de där ympunderlagen är inte så kul .. de blommar sällan, kort o dåligt med enkla vita blommor .. Köp en ny vacker ros i så fall och gräv upp den där
sobbe
Tack Kerstin för det snabba svaret. Då tar jag fram spaden i morgon. Och en ny ros blir det, kan jag plantera den på samma ställe?
kerstin z5-6
Ja det tror jag -man talar om roströtthet o nematoder , men din hr ju inte blommat -byt ut en del av jorden bara med bra rosjord smile.gif

Ja det tror jag -man talar om roströtthet o nematoder , men din har ju inte ens blommat -byt ut en del av jorden bara med bra rosjord smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon