miamoi
Halloj.

Har köpt hus i bollebygd o planerar min trädgård (som jag inte ännu har tillgång till), men jag behöver hjälp på traven...

Finns det någon påhittig som kan ge tips på vad man kan odla på en sluttning med lite blåbärsris och annat snår. Tänkte rensa o sätta något mer kanske ätbart eller vackert, gärna med "skogskänsla" kvar. Sluttningen är brant och ligger i nordostläge. Tuffa bud... thanks.gif

/mia
Eva-Helene
Rhododendron?
miamoi
Tack. Fler tips någon?
Jan Lindgren
Hej!
Fler blåbär. Olika amerikanska blåbärshybrider passar bra ihop med rhododendron. Goda att äta och vackra höstfärger. Prova lingon som ger en fin grönska året om. Lonicera caerulea Edulis, Amelanchier alnifolia, Viburnum trilobum, Vaccinium macrocarpum är några ätbara buskar som kan passa in.
MVH
Jan Lindgren
tudor
Mini-Rhododendron, azaleor,ljung och kinesiska krypenar
Lotusblomman
Ormbunkar, myskmadra...
miamoi
Tackar hjärtligast för många "goda" tips. Längtar redan efter första skörden av vad det nu än blir...
/mia
beka
Jung kanske..??. Du kan få av mig, jagblir ite av med min...
KURT
Havtorn, fast då måste man ju ha flera buskar eftersom de är skildkönade. Men de har inga stora anspråk på jorden.
skogstroll
jaa blåbär, barrträd, myskmadra, själv ska jag fixa mig lite lärkträd, ljung (finns flera kul varianter), strutbräken. Fast det beror väl lite på skugga och sånt också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon