Full version: Honungsros i träd
Killensomvillhagrönafingrar
Jag har en infart som inte tillhör min mark men eftersom det inte ligger några andra hus där har jag tänkt fixa lite.
Idag står där 2 almar(12 resp 5 meter) och en massa pil samt rönn, dock nerklippta för ca 4 år sedan så det är bara sly nu.

Har tänkt mig gräva en rejäl grop, fylla med god jord och täcka över med geotextil och täckmaterial. Ja just det ner med rosen med.
Då detta ligger på en allmänning som ingen utom jag sköter så kommer inte planteringsstället synas utan rosen kommer kika upp bakom en stenmur och gå upp i trädet.
En vid varje al har jag tänkt mig.

Tror ni att detta blir en lättskött lösning. Helst vill jag bara fixa det ordentligt och sedan glömma den förrutom lite gödning so jag lägger på täckbarken så att det får rinna ner.

Kajsa
Lite längre ner här skrev vi om rosor under björk, det kan du kika på. Annars ställ din fråga under avd. Träd och buskar. vet ej om det fungerar med dessa träd, kanske är hela marken full av rötter, eller går det bra om du får till en stor grop. Ev. plantera en och se om det växer ?
Killensomvillhagrönafingrar
Tackar o bockar då vet jag var jag skall leta smile.gif

Sant att det nog är bäst att plantera en och se.
Kanske även ha två olika sorter så man får lite olika tid i blomningen.

Jag får se hur pass mycket rötter det är när jag gräver mig ner helt enkelt och hoppas på det bästa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon