Full version: skolstart
Leia
Idag har Max börjat första klass.

Härligt att ha ett "skolbarn" istället för ett "småbarn". smile.gif wub.gif
*Ulrica*
Och jag har en Simon som också har börjat första klass idag. wub.gif smiley_small_hug.gif
Leia
CITAT (*Ulrica* @ 20-08-2007, 10:46) *
Och jag har en Simon som också har börjat första klass idag. wub.gif smiley_small_hug.gif

Var han nervös?
Magdis
Min lilla flicka började förskoleklass idag (6-års). Det känns som en helt ny tid som börjar nu.
Biggan_
Visst är det en minnesvärd dag den dagen ens telning börjar skolan. Då börjar en ny spännande period i deras liv. Mamma är inte världens allt längre utan nu kommer också en fröken in i bilden. Fröken är väldigt viktig det här första året, för det fröken har sagt är lag!...och alla nya kompisar dom får, finns inte mycket tid över för mamma sen!
Önskar alla era små lycka till på färden mot vuxenlivet! wub.gif
mamamaggan
Era barn har tagit ett stort kliv ut i vuxenlivet och ni kommer att möta nya saker kring dem , både roliga och mindre roliga. Så är ju livet.

Men kul att ni skriver om det . Det får iaf mig att minnas DEN ljuvliga tiden i mina barns liv. Sedan kommer det andra ljuvliga tider , tro mig ! wub.gif

Björken
Mitt äldsta barnbarn börjar gymnasiet idag. Tycker än jag kan känna doften av baby när jag träffar honom.
Leia
CITAT (Björken @ 20-08-2007, 12:16) *
Mitt äldsta barnbarn börjar gymnasiet idag. Tycker än jag kan känna doften av baby när jag träffar honom.

Säg inte det till honom bara, det vill han nog inte höra biggrin.gif rolleyes.gif
Magdis
Leia; vilka skoltider har de i 1:an? I dotterns förskoleklass är tiderna måndag-fredag 8.20-13.20. Hon har inte fritids eftersom jag är hemma med Lilleman.
Leia
CITAT (Magdis @ 20-08-2007, 12:32) *
Leia; vilka skoltider har de i 1:an? I dotterns förskoleklass är tiderna måndag-fredag 8.20-13.20. Hon har inte fritids eftersom jag är hemma med Lilleman.

Max kommer att gå 8.45-13.40 varje dag utom onsdagar då de slutar 14.15. Varje dag (utom onsdagar då) avslutas med lunch så själva skolan är egentligen slut 11.50 om man vill hämta tidigt någon dag och låta barnet äta hemma.
Magdis
OK, det låter som att förskoleklass och 1:an är ganska lika i tider då.
Leia
CITAT (Magdis @ 20-08-2007, 12:44) *
OK, det låter som att förskoleklass och 1:an är ganska lika i tider då.

Ja, enda förändringen för Max är att han går längre på onsdagarna.
Fialotta
CITAT (Leia @ 20-08-2007, 10:43) *
Idag har Max börjat första klass.

Härligt att ha ett "skolbarn" istället för ett "småbarn". smile.gif wub.gif
Åhhh...va gulligt, inte utan att man längtar tillbaks till den tiden man gick med dom små i handen till sin första
skoldag, härligt minne;)
*Ulrica*
CITAT (Leia @ 20-08-2007, 10:51) *
Var han nervös?
Han sa igårkväll att det kändes som om det var hans födelsedag imorgon (idag). Spännande, men han har ju gått nollan och dagis tillsammans med både barnen och personalen och allt ligger dessutom i samma hus... MEN ändå! Ettan! yahoo.gif
Tesa
Min minsting börjar högstadiet inne i stan på torsdag...en epok på 14 år med barn i bygdeskolan här är över.. sad.gif ..det känns lite sorgligt faktiskt..
Netha
Det är en stor dag.. att börja i ettan.
Vårt äldsta barnbarn började i sexårsgruppen. wub.gif

Jag minns än idag när vi gick med hennes pappa till hans första skoldag... det var i augusti 1972.smile.gif

AnnammA
...och min förstfödde son började på gymnasiet förra veckan...Visst känns det konstigt, att ens barn inom en snar framtid är på väg att flytta hemifrån...

Hälsn

AnnA
Blomstertanten
Mitt barnbarn Max började första klass i går !
Tänk att den lilla bebisen blivit sååå stor, känns som det var i går han föddes tongue.gif
Sen när får nyfödda gå i första klass ? unsure.gif

Han tyckte första dagen var jätterolig ! Och det bästa av allt var att dom fick läxa biggrin.gif Visserligen bara att ta hem viktiga papper till föräldrarna , men han tyckte det var jättestort !
Vänta bara, snart kommer han gnöla som bara den över alla läxor laugh.gif

Oj,oj,oj ! Vad gammal jag blev helt plötsligt !! duh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon