Full version: Övervintring?
Ranya
I mitten av juli sådde jag en citronkärna, som kikade fram nu i veckan. Just nu så står den i söderläge i ett fönster med element under, och uppenbarligen har den trivts tillräckligt bra för att gro.

Men eftersom jag aldrig förut haft någon sorts citrusplanta så funderar jag lite på vidare skötsel. Framför allt nu i vinter då. Hur vill den övervintra egentligen? Ska den ha mycket vatten, eller lite? Någon speciell temperatur? Ljus?
Spelar det någon roll att den är så liten? Får den svårare att klara vintern då, eller hur fungerar det där?

Jag efterfrågar helt enkelt lite allmänna tips och råd för att den ska klara sig bra. smile.gif

Eva-Helene
Den vill stå så just som möjligt i vinter, har du något rum åt söder som är lite svalare så ställ den där, annars klarar den rumstemperatur också. Vattna när jorden har torkat lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon