Full version: Hoppsan
Tosan
Var inne å kikade på impecta... det stället är ju livsfarligt! Finns ju hur mycket som helst jag vill ha! Och jag som bara ska så några sorter till nästa år whist.gif Hmmm det visar sig väl kanske...
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif Jo, det går fort att sitta där med några hundra olika frösorter biggrin.gif yes.gif sen undrar man i januari vem det är som har beställt hem alla fröpåsar a0a.gif
Maria_z5
rotfl.gif

Livsfarligt, jag vågar inte titta där ännu.... Det blev dyrt på plantskolan förra helgen... ninja.gif

/Maria
Tosan
Mmm, får nog ta å räkna lite å se hur gott om plats jag har innan jag beställer... Gubben blir väl galen snart.
Maria_z5
Äh, det ordnar sig alltid med plats!!
Om du inte beställer några hundra sorter för mycket, man måste ju inte så hela påsen...
(lärde mig det i våras blush.gif när jag var tvungen att ha plantorna i skift under lysrören giggle.gif

/Maria
Tosan
Kunde inte hålla mig, måste ha alla sorterna...
Jag brukar bara sätta några frön av varje sort, det fick jag lära mig den svåra vägen när det var helt omöjligt att kruka om alla hundratals småttingar... Nu blir det ju både lysrör och växthus så det löser sig nog med plats tillslut. whistling.gif
kerstin z5-6
Klart man måste ha alla sorterna ! och klart man måste beställa från flera ställen med
Här maler jag igenom nu -dom o dom o dom o den
Tosan
mmm kollade jelitto först, lite löst och hittade inte det jag var ute efter. Sen gjorde jag misstaget att bläddra igenom ALLA fröer på impecta... Så här ska odlas både kaffe, änglatrumpeter och aklejor... Och en klematis och en hibiscus slank visst med...*suck* jag är hopplös...
Eva-Helene
Jamen Tosan, det du får för mycket av kan ju vi andra i klubben hjälpa dig att bli av med! (Så skyll på oss när gubben börjar klaga)
Tosan
Jo. det har du ju rätt i... bara jag lyckas knöka in dem tills de är stora nog att flyttas på så. Litegrann det som är problemet, man sår för många sorter och då blir det bara det man själv ska ha, blir inte så mycket över att byta bort...Men nåt ska jag väl försöka skaffa fram åt er.
Eva-Helene
CITAT (Tosan @ 20-08-2007, 23:49) *
Jo. det har du ju rätt i... bara jag lyckas knöka in dem tills de är stora nog att flyttas på så. Litegrann det som är problemet, man sår för många sorter och då blir det bara det man själv ska ha, blir inte så mycket över att byta bort...Men nåt ska jag väl försöka skaffa fram åt er.

tummenupp.gif
kerstin z5-6
Vad var det du inte hittade på jelitto Tosan -är det möjligt Hehe .. och du har väl beställt katalogen den är gratis :)med såråd på svenska
Tosan
Nu minns jag inte längre vad det var... men jag sökte efter nåt, om det var den gula aklejan eller clematisen eller änglatrumpeten... Iaf engagerade jag mig väl inte jättemycket. Men nu ska jag inte kolla där igen, INTE (plats Tosan, plats!)
kerstin z5-6
Du ska inte kolla , bara beställa katalogen .. :)akleja .. det är väl två helsidor
men de har bara perenner inte änglar o annat
Tosan
jag kanske gör det, men bara kanske
Annars är risken så stor att jag driver upp en massa perenner bara för att de är fina och sen har jag ingenstans att ha dem,...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon