Nirak-Anna
Hej
Jag är ny på odla.nu och skriver härmed mitt andra inlägg i forumet! biggrin.gif
Jag har en kompis som fick några kvistar från sin grannes häck som skulle kastas. "Äsch" tänkte min kompis "jag stoppar väl ner de i jorden så får vi se om det blir nåt!" Sagt och gjort. Och nu i slutet av sommaren har det kommit blad på "pinnarna"!

Eftersom jag har en ( i mina mått mätt) stor trädgård och vill omgärda den med en häck för att barnen inte ska smita wink.gif tänkte jag testa min kompis recept. Alltså har jag klippt grenar och kvistar (vad är skillnaden?!) från min norska brusdpireahäck som är jättegammal och jättestor. Kvistarna har jag stoppat ner i ca 50 cm djupa hål och fyllt igen med jord. Och vattnat så att hålet blev vattenfyllt.

Vad tror ni? Har jag svettats och stresat i onödan eller kommer den att ta sig?

Mvh!
Tosan
Den kan gott ta sig, det är ju en spirea!
Jag klippte torra pinnar av en jättespirea vi hade på gårn, för att ha som stöd till några klätterväxter jag höll på att driva upp. På nån vecka blev det blad på pinnarna och när det var dags att sätta ut växterna hade några av dem börjat bilda rötter... De är seglivade de där tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon