Full version: Artbestämning
Poppel
Hej!

Håller på att gå igenom växterna i min nya trädgård för att artbestämma dem och plocka bort eventuella giftiga plantor. Busken/blomman på bilden nedan kunde jag dock inte hitta i någon bok. Blommorna ser ut som nypon, men bladen stämmer liksom inte. Någon som har något förslag?

Anna (poppel)

Cilla
Hej Anna Poppel!
Fin signaturbild du har. Gillar du också poppeln? Balsampoppeln är min doftfavorit.

Jag kan tyvärr inte se dina bilder och jag tror att min dator är OK. Kan du kolla att du lagt in dem rätt?
Erika zon 4
Ser ut som rosenhallon, jag tror inte den är giftig, men sprider sig har jag hört. Jag vill ha en sån häck upp mot skogen, men det får bli en senare fråga! smile.gif
Cilla
Hrm - varför kan jag inte se bilderna...

Rosenhallon, Rubus odoratus, ser ut iallafall så här och har ätliga men inte så goda röda hallonliknande bär.

KURT
Länkarna till bilderna skall vara :

Bild1

Bild2
Poppel
Hej!

Konstigt att bilderna inte syns, de fanns med när jag förhandsgranskade! Hur som helst, den bilden Cilla lade in på rosenhallon är precis identisk med min buske, så då var det problemet löst!

Vad gäller min signatur är den vald eftersom vi bor på Poppelvägen! Eftersom Anna är ett så vanligt namn tyckte jag att jag behövde något som skilde mig från mängden. rolleyes.gif

Tack för hjälpen!
Anna
Kana
Vad gäller bilderna tycker jag att det ser ut som om att de ligger på Geocities. Såvitt jag vet kan man inte länka direkt till bilder på Geocities utan måste länka till en html-sida.

K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon